درخواست فراهم کردن زیرساخت استفاده از فیلتر جذب دوده

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو دیزل خواستار فراهم كردن زیرساخت های لازم از جمله سوخت مناسب و باكیفیت برای استفاده از فیلتر جذب دوده در خودروهای تولیدی این شركت شد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی یونسیان با انتقاد از هیاهویی كه برای پیشنهاد ایران خودرو دیزل مبنی بر امهال در اجرای قانون نصب فیلتر جذب دوده به راه افتاده گفت: به جای این جوسازی‌ها باید به دنبال ایجاد زیرساخت لازم از جمله تامین و توزیع سوخت مناسب برای استفاده از فیلتر جذب دوده بود.

وی نصب فیلتر جذب دوده بدون توزیع سوخت مناسب را مانند استفاده از دستگاه حساس تصفیه كننده آب و استفاده از آب گل آلود توصیف كرد و گفت: استفاده از فیلترهای جذب دوده بدون تامین سوخت باکیفیت و استاندارد بی‌فایده است و الزام بر اجرای آن صرفا سبب هدررفت منابع ارزی کشور می‌شود.

یونسیان با بیان این كه تمامی محصولات ایران خودرو دیزل مجهز به این سیستم بوده‌اند تصریح كرد: درخواست ایران خودرو دیزل معافیت از قانون نصب فیلتر دوده و یا صدور مجوز محدود تا زمان تامین، توزیع و استفاده از سوخت مناسب و با كیفیت بوده است.

 

یونسیان



وی افزود: نمونه‌برداری‌هایی كه از سوخت انجام شده نشان می‌دهد عدد PPM آن از 50 تا 6 هزار است و مادامی كه باك خودرو از سوختی با PPM نامناسب تغذیه شود كارایی سیستم جذب فیلتر از بین خواهد رفت.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با تاكید بر تبعیت این شركت از قانون گفت: وقتی هزینه‌ای صرف می‌شود باید از نگاه ملی آثار مثبت داشته باشد،‌ برهمین اساس پیشنهاد كارشناسی را به رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی ارایه كرده‌ایم كه بررسی شود. هر خودرویی كه مجهز به فیلتر دوده باشد اما از گازوئیل مناسب استفاده نكند نه تنها كارایی نخواهد داشت بلكه هزینه های قابل توجهی را به مشتری تحمیل خواهد كرد.
وی هزینه بسته سیستم ATS را حدود 5 هزار دلار دانست.

یونسیان با بیان این كه اگر ضوابط و مقررات قانونی در تولید محصول را رعایت نكنیم محصولات شماره گذاری نمی‌شوند گفت: پیشنهادی را در جهت حفظ منافع ملی مطرح كرده‌ایم، امیدواریم نهضتی برای تامین سوخت مناسب ایجاد شود تا این موضوع رفع شود.

وی تصریح كرد: اگر زیرساخت لازم برای استفاده از سوخت استاندارد مورد نیاز براساس استاندارد موردنظر سازمان محیط زیست فراهم بود، ما هیچگاه این پیشنهاد را مطرح نمی‌کردیم اما با وضعیت فعلی و نبود سوخت استاندارد، استفاده از این سیستم هدر دادن منابع ارزی است که به مشتریان ما به دلیل افزایش قیمت محصول فشار وارد خواهد کرد.

کد خبر 116820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha