کد خبر 116822
۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
خودکفایی صنعت هوایی به لطف تحریم‌ها

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون کشور ما هواپیما ساز است و در ۱۵ سال گذشته هواپیما را بطور کامل در کشورمان ساخته ایم و حرف‌های زیادی برای گفتن در این بخش داریم و البته اگر تحریم‌ها نبود حتما به این نقطه نمی‌رسیدیم.

به گزارش پرشین خودرو، وزیر راه و شهرسازی از خودکفایی صنعت هوایی غیرنظامی در بسیاری از بخش‌های طراحی، فناوری، تعمیر و نگهداری صنعت فرودگاهی و هواپیمایی کشور خبر داد.


محمد اسلامی جشن هفتادمین سال تاسیس دانشکده صنعت هواپیمایی ایران با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی مستشاران خارجی در بخش‌های پشتیبانی هوایی به تکنسین‌های ایرانی اجازه نمی‌دادند حتی به قطعات ساده هواپیما هم دست بزنند گفت: 40 سال قبل هنگام خروج از کشور، گفتند به قطعات هواپیما دست نزنید تا ما برگردیم، اما بازگشت آن‌ها 4 دهه طول کشید.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به مدد بهره گرفتن از توان اساتید و مهندسان و جوانان خود در بخش هوایی نظامی هم اکنون جزو 10 کشور برتر جهان است و در بخش هواپیمایی غیرنظامی هم، به دنبال پر کردن فاصله با کشور‌های توسعه یافته جهان و جبران عقب ماندگی این بخش هستیم.

 

محمد اسلامی



وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس نظام جامع حمل و نقل کشور، ایران باید با ایجاد 9 هاب هوایی اصلی وفرعی و توسعه ناوگان هوایی خود، ظرفیت سفر‌های هوایی خود را تا اقصی نقاط کشور توسعه دهد تا بخش بیشتری از سفر‌های بین المللی را با توجه به موقعیت جغرافیایی راهبردی خود جذب کند.

وی افزود: هدف ما جذب 100 میلیون مسافر در افق 10 سال آینده است و با توجه به اینکه هم اکنون سالانه 30 میلیون مسافر در صنعت هوایی ایران جابجا می‌شوند، باید در این بخش فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شود تا اهداف برنامه محقق شود.

اسلامی، جغرافیای ایران را مستعد و در چهار راه شمال - جنوب و شرق - غرب جهان دانست و گفت: باید گردشگری و مسافرت‌های هوایی و ترانزیت مسافر، سهم مناسبتر و بیشتری از اقتصاد کشور را از طریق ایجاد کریدور‌های مسافری در کنار کریدور‌های باری به خود اختصاص دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون کشور ما هواپیما ساز است و در 15 سال گذشته هواپیما را بطور کامل در کشورمان ساخته ایم و حرف‌های زیادی برای گفتن در این بخش داریم که قطعا با وجود جوانان با انگیزه و فارغ التحصیلان و شرکت‌های دانش بنیان فعال در این بخش، صنعت هوایی ایران رشد چشمگیری در آینده نزدیک خواهد کرد و البته، این یکی از نتایج تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت هوایی کشور ماست.

وی افزود: اگر تحریم‌ها نبود حتما به این نقطه نمی‌رسیدیم چراکه انگیزه‌ای برای خود اتکایی نداشتیم.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه دانشکده صنعت هوایی با نظر رئیس جمهور بعد از دو سال موفق به جذب دانشجو شد افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، باید تجمیع مراکز آموزشی انجام می‌شد و به همین خاطر، دانشکده صنعت هوایی دو سال دانشجویی نگرفت تا اینکه با نظر رئیس جمهور، سازمان امور اداری و استخدامی کشور با جذب دانشجو در این دانشکده موافقت کرد.

وی صنعت هوایی را صنعتی بزرگ و در حال گسترش دانست و گفت: هم اکنون 50 هزار نفر در بخش‌های مختلف این صنعت از قبیل خطوط هوایی، تعمیر و نگهداری و شرکت‌های دانش بنیان شاغل هستند و روز به روز دامنه فعالیت هایشان گسترش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: گرچه راه عزت را طی کردن، پر هزینه است، اما به این افتخار می‌کنیم که با عزتی که خون شهدا برای کشور ما ایجاد کرد، تنها کشوری هستیم که سفیر آمریکا برای ما تصمیم نمی‌گیرد و دشمنی و کینه آمریکا از ایران و ایرانی نیز، به همین دلیل است.

منبع: تسنیم

کد خبر 116822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha