نخستین گام احیای ساپكو را برداشته شد

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از بازگشت فرآیند تامین قطعات به مجموعه فعالیت‌های شركت ساپكو با تصویب هیات مدیره ایران خودرو خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  فرشاد مقیمی در بازدید از شركت ساپكو با بیان اینکه "تامین به‌موقع و با کیفیت" محور تولید در گروه صنعتی ایران خودروست، پیوستن دوباره تامین و فرایندهای مرتبط با آن را به ساپکو از جمله فرایند برنا‌‌مه ریزی، اقتصادی و کیفیت، نخستین گام اصلاح فرایندهای این شرکت دانست.

وی با اشاره به ابلاغیه پنج بندی ماموریت‌های جدید ساپکو تصریح کرد: برای توسعه و پیاده سازی مدل جامع ارتباط با تامین کنندگان، نظام مند ساختن پرداخت‌ها، تدوین دستورالعمل و شاخص‌های تعیینMRP (تسهیم سهم سازندگان) و تشكیل كمیته راهبردی تعیین قیمت قطعات در ساپكو، لزوم حضور تمامی فرایندهای تامین بطور متمركز در این شركت احساس می‌شد.

 



فرشاد مقیمی خاطرنشان كرد: بر همین اساس، تامین و فرایندهای آن با رویكردی جدید به ساپكو بازمی گردد؛ به گونه‌ای كه تعیین MRP خودرو از سوی ایران خودرو و تعیین سهم سازندگان توسط ساپكو صورت خواهد گرفت.

وی همچنین، معماری مجدد زنجیره تامین را برای تعمیق و توسعه خودکفایی قطعات در کشور ضروری برشمرد و از تدوین برنامه اجرایی بازنگری فرایندها و استخراج ریز فعالیت های آن طی دو هفته آینده خبر داد.

مدیرعامل ایران خودرو بازنگری در این فرایندها را با هدف پررنگ ساختن فعالیت‌های طراحی مهندسی، توانمندسازی زنجیره تامین و تعمیق خودكفایی برای انجام پروژه های محصولی ضروری دانست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام گام های بعدی احیای ساپکو و تقویت طراحی و مهندسی در سطح زنجیره تامین، داخلی سازی در کشور به رویکردی پایدار تبدیل شود.

کد خبر 116863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha