کونیگ زگ با "رگرا" رکورد 0 تا 400 کیلومتر را ارتقا داد + ویدئو

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی کونیگ زگ موفق شد در جدیدترین تلاش خود رکورد سرعت صفر تا 400 کیلومتر برساعت و سپس شتاب معکوس 400 تا توقف کامل را بشکند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی سوئدی "کونیگ زگ" به عنوان تولید کننده هایپرکارهای پرسرعت و همچنین رقیبی سرسخت برای بوگاتی، موفق شد رکورد شتاب صفر تا 400 کیلومتر برساعت و سپس شتاب معکوس 400 تا توقف کامل را جابجا کند. این رکوردشکنی توسط هایپرکار هیبریدی "کونیگ زگ رگرا" انجام شده او با ثبت زمان تنها 31.49 ثانیه، موفق شده خود را به عنوان سریع ترین خودروی عمومی تولید شده در جهان معرفی کند که برای مقایسه این عملکرد فوق العاده نسبت به دیگر خودروها، جالب است بدانید که خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون این کار را پیش از این با ثبت زمان 41.96 ثانیه انجام داده است تا اختلاف زمان 10ثانیه کاملا نشان از برتری فنی کونیگ زگ نسبت به خودروی بوگاتی شیرون داشته باشد.

کمپانی خودروسازی کونیگ زگ با انجام این کار در واقع رکورد خود را ارتقا داده است، زیرا پیش از این شرکت خودروسازی "کونیگ زگ" با استفاده از خودروی هایپرکار "آگرا RS" موفق به شکستن رکورد بوگاتی شیرون با ثبت زمان 36.44 ثانیه شده بود و حالا در جدیدترین اقدام خود موفق شده با استفاده از هایپرکار "رگرا"، رکورد خود را نزدیک به 4 ثانیه ارتقا دهد.

 

آگرا



جهت اطلاع گفتنی است که این خودرو در حال حاضر تنها به تعداد محدود 80 دستگاه ساخته شده است که قیمت هریک از آنان چیزی معادل 1.9 میلیون دلار خواهد بود. در ادامه بد نیست بدانید که قدرت تولیدی این اتومبیل در قدم اول از پیشرانه‌ 5 لیتری هشت سیلندر V شکل از خانواده موتورهای BiTurbo تامین خواهد شد که توسط 3 پیشرانه الکتریکی قدرتمند حمایت می‌شود. علاوه بر این، برای انتقال قدرتی مفید از سیستم کلاچ هیدرولیکی استفاده شده است که اجازه می‌دهد پیشرانه خودرو در دورهای بسیار بالاتر هم بهترین نیرو را به خروجی منتقل کند.

پیشرانه محرک ذکر شده در کنار سه موتور الکتریکی هم حداکثر قدرتی 1500 اسب بخاری در کنار گشتاوری 2000 نیوتن متری تولید می‌کند که با انتقال نیروی مورد نظر توسط سیستم کلاچ هیدرولیکی به خروجی، می‌توان شاهد شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه‌، شتاب صفر تا 200 حدودا 6.6 ثانیه، شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت حدودا 10.9 ثانیه و در نهایت هم شاهد شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت 20 ثانیه‌ بود که تاکنون بهترین شتاب را در میان سوپر اسپرت‌ها به ثبت رسانده است، هرچند این اعداد در شرایط استاندارد بدست آمده و شاید چند ثانیه بالا و پایین داشته باشد.

کد خبر 116865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha