کابلس؛ اولین کامیون کاملا خودران اسکانیا معرفی شد+ ویدئو

پرشین خودرو: اسکانیا به دنبال طرح مفهومی NXT که یک اتوبوس شهری / تجاری کاملا خودران را نمایش می داد، یک وسیله نقلیه کاملا خودران دیگر را هم توسعه داده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در چند سال اخیر صنعت خودروسازی جهان به شدت به دنبال تحقق ماشین های خودران است و در این مسیر کمپانی های بزرگ خودروسازی سرمایه گذاری های هنگفتی در این زمینه انجام داده اند. علاوه بر تولید کنندگان سواری، توسعه دهندگان وسایل نقلیه تجاری و سنگین وزن هم به این عرصه قدم گذاشته و به دنبال تحقق وسایل نقلیه خودران تجاری هستند که نمونه آن می تواند "اسکانیا" باشد که پیش از این یک اتوبوس شهری/تجاری کامل خودران را معرفی کرده بود، اما حالا یک طرح مفهومی کاملا خودران دیگر برای کامیون های سنگین وزن ارائه کرده است.

 

اسکانیا



پروژه جدید اسکانیا با نام "Cabless Scania AXL" معرفی شده و یک کامیون سنگین وزن مستقل از راننده است، واقعیتی که با نبود یک کابین برای سرنشینان کاملا آشکار می شود و هدایت آن توسط سیستم کاملا هوشمند در قسمت جلو انجام خواهد شد، بویژه اینکه کامیون AXL هنوز هم ویژگی های بسیار خوب کامیون های اسکانیا را در خود دارد.

 

اسکانیا



نکته جالب توجه اینجاست که برخلاف بیشتر مفاهیم خودران، کامیون AXL دارای نیرو محرکه تمام الکتریکی نیست بلکه نیروی مورد نیاز خود را توسط یک موتور احتراق داخلی با سوخت های تجدیدپذیر تامین خواهد کرد.

 



طبق گفته شرکت سازنده، سیستم محرک این خودرو ترکیبی از فناوری های سنتی و جدید است که جزییات بیشتر آن در طرح نهایی ارائه خواهد شد.

 

اسکانیا



لازم به ذکر است که اولین کامیون کاملا خودران اسکانیا برای سطحی طراحی شده است که نیازهای عملیاتی معادن را برآورده می کند و هنوز برای فعالیت در سطح جاده های عمومی آماده نیست.

 

اسکانیا



هدف اسکانیا به عنوان یکی از اولین و بزرگ ترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه سنگین وزن در جهان، ارائه کامیون های سنگین وزن کاملا مستقل به صنایعی است که نیازهای حمل و نقل ساده تر، ولی در عین حال پایدار و طولانی تری می خواهند.

کد خبر 116872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha