افراد ثروتمند و تحصیل کرده مشتاق استفاده از ماشین های خودران!

پرشین خودرو: تحقیقاتی جدید نشان می دهد که افراد تحصیل کرده و همچنین افراد ثروتمند بیش از دیگر افراد مشتاق آمدن و استفاده از وسایل نقلیه خودران هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت های خودروسازی هم از این فرصت به نفع خود استفاده می کنند تا برنامه ها و رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کنند. یکی از بزرگ ترین رویای خودروسازان بویژه مردم جهان، به وقوع پیوستن ماشین های خودران و در مرحله بعد ماشین های پرنده خواهد بود که در فیلم های چند دهه پیش هم می توان شاهد این اشتیاق برای داشتن آن بوده ایم.

حال خودروسازان در گام اول تلاش می کنند تا به فناوری سیستم های رانندگی خودکار دست پیدا کنند و طی چند سال گذشته در این زمینه پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است و توسعه همچنان ادامه دارد، اما این سوال در ذهن مخاطبان بوجود می آید که آیا وسایل نقلیه خودران می توانند اعتماد مردم را به خود جلب کرده و به آنان خدمات رسانی کنند و یا اینکه در حال حاضر آیا کسی مشتاق آمدن و راه اندازی آنان خواهد بود یا خیر، جواب این سوال را مطالعه 4 ساله کمپانی خودروسازی آئودی با همکاری موسسه تحقیقات بازار "Ipsos" بر روی افراد مختلف می دهد که در هفته گذشته منتشر شد.

 

خودران



طی 4 سال گذشته، آئودی به دنبال پذیرش اجتماعی وسایل نقلیه خودران بوده است، اگرچه این خودروساز تاکنون علاقه چندانی به طراحی و ساخت وسایل نقلیه کاملا خودران نشان نداده است و شاید در حد یک طرح کانسپت آینده محصولات خود را نشان داده است، اما تحقیق آنان نشان می دهد که آیا مشتریان علاقه ای به داشتن وسایل نقلیه خودران دارند یا خیر و اگر جواب بله است، کدام قشر از جامعه اشتیاق بیشتری برای داشتن وسایل نقلیه خودران دارند.
خب همانند سایر جنبه های زندگی، این مطالعه نشان می دهد افرادی که مشتاق به آمدن و استفاده از وسایل نقلیه خودران هستند، عموما جوان، تحصیل کرده و پردرآمد هستند و در نقطه مقابل آن هم افرادی قرار می گیرند که هم درآمد پایینی دارند و هم سطح تحصیلات آنان پایین است.
طبق نتایج این تحقیق که با پرسش و پاسخ نزدیک به 21 هزار نفر در 9 کشور مختلف بدست آمده است، مردم زمانی حاضر به استفاده از وسایل نقلیه خودران هستند که تست های صحیح و کافی بر روی آنان انجام شده باشد و ایمنی آنان هم تضمین شده باشد، درست موضوعی که شرکت خودروسازی آئودی بر روی آن توجه ویژه داشته و به دلیل عدم امنیت وسایل نقلیه خودران در حال حاضر، تمایلی به توسعه این فناوری و دستیابی به آن ندارد. باتوجه به شرایط امروز، اکثریت پاسخ دهندگان تجربه رانندگی با وسایل نقلیه خودران را مشروط بر این می دانند که امکان کنترل دستی آنان در صورت نیاز وجود داشته باشد.

کد خبر 116897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha