شرکت کروز یک نقطه امید است

پرشین خودرو: یک استاد دانشگاه گفت: کروز در حوزه صنعت قطعه می‌تواند یک نقطه امید باشد و مطمئنم این مجموعه آینده درخشانی حتی در حوزه صادرات خواهد داشت و می‌تواند نام ایران را در جهان مطرح کند.

به گزارش پرشین خودرو، لطفعلی بخشی عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص وضعیت خصوصی سازی در کشور گفت: در واقع خصوصی سازی ما کاریکاتوری از خصوصی سازی بوده بخش بزرگی از فسادهای کشور در برخی از خصوصی سازی ها شکل گرفته است.

وی افزود: البته باید گفت برخی صنایع ما با ارز 7 تومانی و بدون توجیه اقتصادی در سیستم دولتی شکل گرفته‌اند و امکان رقابت در فضای فعلی ایران و جهان را ندارند و تداوم آنها امکان پذیر نیست، بعلاوه اهلیت افرادی که این واحدها را در اختیار گرفته‌اند نیز مطرح است.

بخشی تصریح کرد: اگر خصوصی سازی درست انجام می‌شد شاهد شرایط اقتصادی منسجم تری در کشور بودیم اما متاسفانه خصوصی سازی به یکی از بخش های فساد برانگیز کشور تبدیل شده است.

 



دخالت دولت در قیمت گذاری ها یکی از موارد مورد نقد این استاد دانشگاه بود و تصریح کرد: دولت از قیمت گذاری زولبیا بامیه تا خودرو را دخالت می‌کند؛ این روش در هیج کجای جهان جواب نداده است و متاسفانه در کشور مسئله دخالت دولت در همه امور به مشکل ساز شده است.

این استاد دانشگاه در خصوص ارزیابی از صنعت قطعه سازی کروز نیز اظهارداشت: امروز یکی از روزهای قشنگ بنده بود، امروز صنعتی پویا و مدرن ایرانی را در شرکت قطعه سازی کروز مشاهده کردم و بابت این مسئله از مدیران کروز قدردانی می‌کنم.

وی بیان داشت: کروز می‌تواند یک نقطه امید باشد و مطمئنم این مجموعه آینده درخشانی حتی در حوزه صادرات خواهد داشت و می‌تواند نام ایران را در جهان مطرح کند.

بخشی خاطرنشان کرد: سیستم کروز یک سیستم موفق بخش خصوصی است و از مدیریتی کارآمد نیز بهره می‌برد و چنین واحدهایی می توانند در شرایط سخت خود را تطبیق داده و زنده بمانند.

کد خبر 116902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha