واگذاری خودروهای دپو در گمرکات به سازمان اموال تملیکی شایعه یا واقعیت؟!

پرشین خودرو: طرح تحویل خودروهای دپو شده در گمرک به سازمان اموال تملیکی خیال و تصوری محال است و در صورتی که این موضوع واقعیت داشته باشد اجرای آن فاجعه است؛ این خودروها اموال و دارایی های مردم است و مگر می شود اموال مردم را در روز روشن با اقدامی که خود دولت مانع از ترخیص آنها شده را به علت متروکه بودن به سازمان اموال تملیکی تحویل داد!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با گذشت بیش از یک ماه از تدوین پیش نویس تمدید مصوبه ترخیص خودروهای مانده در گمرک کماکان این طرح جهت ارجاع به معاون اول رئیس جمهور و طرح در هیات دولت بر روی میز وزیر صنعت قرار دارد این در حالی است که مهلت مصوبه هیات دولت برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک 16 تیرماه به پایان رسید و با وجود قول مساعد وزارت صنعت در خصوص تمدید این مصوبه تاکنون دولت گام موثری در این جهت برنداشته است.

بیش از 2 سال از دپوی 13 هزار خودروی در گمرک می گذرد و بر اساس آخرین آمارها در فرصت دو ماهه تمدید مصوبه ترخیص خودروها حدود 6700 دستگاه از این خودروها ترخیص شده است اما همچنان وضعیت نیمی از این خودروها در گمرک نامشخص است و تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای اموال و دارایی ها مردم نگرفته است.

در شرایطی که هنوز نیمی از خودروهای دپو در گمرک به دلیل عدم تصمیم گیری دولت بلاتکلیف است بر خی خبرها حاکی از آن است که رئیس کل گمرک ایران اعلام کرده در صورتی که دولت تصمیمی در مورد خودروهای دپو در گمرکات اتخاذ نکند ممکن است از سوی مناطق ازاد و ویژه به عنوان کالای متروکه اعلام و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شود.

در همین راستا دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اعلام کرد: در صورتی که موضوع تحویل خودروهای دپو در گمرک به سازمان اموال تملیکی واقعیت داشته باشد اجرای آن فاجعه است چرا که این خودروها اموال و دارایی ها مردم بوده و حق الناس است.

مهدی دادفر در عین حال تاکید کرد: طرح این گونه مطالب مبنی بر تحویل این خودروها به سازمان اموال تملیکی شایعه و موج رسانه ای ست که قرار است از طرح این موضوع سوء استفاده شود بنابراین به هیچ وجه طرح این موضوع را جدی نمی دانم.

خودروهای دپو در گمرک اموال و دارایی ها مردم است / تحویل خودروها به سازمان اموال تملیکی خیال و تصوری محال است

وی افزود: این خودروها اموال مردم است و مگر می شود اموال مردم را در روز روشن با اقدامی که خود دولت مانع از ترخیص آنها شده است را به علت متروکه بودن به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شود؟

 

رنو



وی طرح چنین موضوعی در خصوص متروکه شدن این خودروها و تحویل به سازمان اموال تملیکی را خیال و تصوری محال دانست و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: نه چنین صحبت هایی را می پذیریم و نه قابل قبول است که چنین تصمیمی در خصوص خودروهای دپو در گمرک گرفته شود و اگر قرار باشد چنین چیزی اتفاق بیفتد فضای کشور فضایی دیگری خواهد شد و اعتبار دولت در بین تجار زیر سوال خواهد رفت.

علت تاخیر وزیر صنعت در ارجاع پیش نویس تمدید مصوبه ترخیص خودروها چیست؟ / 2300 خودرو مشکل قضایی دارد

این مقام مسئول در انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با انتقاد از تاخیر در تمدید مصوبه ترخیص خودروها، عنوان کرد: پیش نویس تمدید مصوبه ترخیص خودروهای مانده در گمرک تدوین و برای ارائه به معاون اول رئیس جمهوری در اختیار وزیر صنعت است و مشخص نیست چرا وزیر هیچ تصمیمی در این خصوص نمی گیرد و این مصوبه را برای طرح در هیات دولت به معاون اول رئیس جمهور ارجاع نمی کند.

دادفر تصریح کرد: تاکنون مذاکرات و و نامه نگاری های زیادی با وزیر صنعت صورت گرفته است اما به نظر می رسد وزیر صنعت دل خوشی از واردکنندگان ندارند که با وجود تلاش های صورت گرفته این بخش را بلاتکلیف رها کردند.

وی با اشاره به دپو بالغ بر 6 هزار دستگاه خودرو در گمرکات اظهار داشت: از میان این تعداد خودرو باقی مانده در گمرک، حدود 2300 دستگاه از این خودروها مشکل قضایی دارند.

تنها راهکار دولت تمدید مصوبه ترخیص خودروهاست

وی در ادامه تنها راهکار برای آزاد شدن اموال و دارایی ها مردم را تمدید مصوبه دانست و خاطر نشان کرد: تمام خودروهای دپو در گمرک مالک دارد و چنانچه این فضا فراهم شود مالکان این خودروها امکان ترخیص خودروها را داشته و می توانند فرایند ترخیص را انجام دهند.

دبیر انجمن واردکنندگان در پایان با اشاره به مصوبه هیات وزیران و تعیین مهلت ترخیص خودروها تاکید کرد: در دیماه سال گذشته که مهلت چهار ماهه ای برای مصوبه ترخیص خودروها تعیین شد اصلا اجرا نشد و هیچ خورویی ترخیص در این مدت امکان ترخیص نیافت اما در مهلت بعدی که 2 ماه تمدید شد 6700 خودرو ترخیص شد و همچنان بیش از 6000 خودرو در گمرک باقی است.

کد خبر 116917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha