حمایت وزارت كشور از گام های توسعه ای در صنعت خودرو

پرشین خودرو: معاون وزیر كشور از حمایت این وزارتخانه از برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه رونق تولید، توسعه صادرات، عرضه محصولات جدید و داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، بابك دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت كشور در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، صنعت خودروی كشور را پیشران اقتصاد مقاومتی دانست و گام های توسعه ای ایران خودرو در حوزه ارتقای ایمنی و كیفی محصولات با هدف جلب رضایت حداكثری مشتریان و توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات در راستای كاهش وابستگی و صرفه جویی ارزی را مناسب توصیف کرد.

وی درعین حال افزود: ‌خودكفایی در تمامی زمینه ها و كالاها، نه برنامه كشور ما و نه هیچ كشوردیگری است، اما چنانچه دشمنان نظام بخواهند با عدم تحویل كالا تولید و صنعت كشور را مختل كنند، باید درجهت تولید آن كالاها و قطعات تلاش كنیم .
دین پرست بر استفاده از توان شركت های دانش بنیان دراین زمینه تاكید و خاطر نشان ساخت: ایران خودرو نیازهای فناورانه خود را مشخص و ارائه نماید تا با كمك این شركت ها و استارت آپ ها آهنگ رشد تولید شتاب بیشتری گیرد.

 


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت كشور با بیان این مطلب كه در بهترین شرایط هماهنگی قوای سه گانه در زمینه رونق تولید قرار داریم، خاطر نشان ساخت:‌ وزارت كشور برای فرمانداران تكالیفی تعیین و ابلاغ نموده كه احیای تولید و صادرات از مسئولیت های فرمانداران در شرایط جنگ اقتصادی است و این وزارتخانه آماده هرگونه همكاری جهت توسعه صادرات خودرو به كشور های همسایه می‌باشد.

معاون وزیر كشور اظهارداشت: تصویر ذهنی جامعه نسبت به خودرو سازان كمی مخدوش شده است كه باید این نگاه با عرضه محصولات جدید، عمل به تعهدات و ارائه خدمات مطلوب‌تر تغییر كند.

در ادامه فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت:‌ درسال‌جاری، توسعه عمق ساخت داخل در تولید قطعات خودرو، عرضه سه محصول جدید و همچنین اجرای 639 پروژه در زمینه ارتقای كیفی محصولات، قطعات و مجموعه ها را هدف گذاری كرده ایم.

وی از رویكرد جدید ایران خودرو در حوزه صادرات و رسیدن به بالانس ارزی خبرداد و اظهار كرد:‌ درصورت تامین حداقلی سرمایه در گردش مورد نیاز، می‌توانیم افزایش تولید، توسعه صادرات و ارزآوری برای كشور را در این شركت رقم بزنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطر نشان كرد: محصولات ایران خودرو دركشور های همسایه و دوست از استقبال خوبی برخوردار است كه در صورت حمایت و تامین نقدینگی مورد نیاز تولید، می‌توانیم سهم بیشتری از بازار های صادراتی را كسب كرده و ارز حاصل از صادرات آن را برای تحقیق و توسعه و عرضه محصولات جدید استفاده كنیم.

گفتنی است، معاون وزیر كشور و هیات همراه از خطوط تولیدی ایران خودرو و مركز طراحی و توسعه محصولات جدید این شركت بازدید كرد.

کد خبر 116934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha