حواس پرتی بیشتر مردان نسبت به زنان هنگام رانندگی!

پرشین خودرو: تحقیقات جدید نشان می دهد که در هنگام رانندگی، مردان حواسشان بیشتر از زن ها به چیزهای دیگر پرت می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مطالعه جدیدی که توسط "وکلای اسمیت" انجام شده است، مشخص می کند که رانندگان مرد نسبت به زنان حواس پرتی های بسیار بیشتری هنگام رانندگی دارند. این نظرسنجی حدود 2221 راننده 18 الی 65 ساله در ایالات متحده آمریکا را مورد بررسی قرار داده و مشخص شد که حدود 70 درصد از آنان هنگام رانندگی سرگرم فعالیتی هستند که حواس آنان را از رانندگی پرت می کند و مردان بدترین مجرمان این تحقیق معرفی شده اند.

 



برای یک نفر، مردان 22 درصد بیشتر از زنان هنگام رانندگی از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنند و همچنین 74 درصد این احتمال وجود دارد که هر دو دست خود را از روی فرمان برداشته و با زانوی خود اتومبیل را کنترل کنند. علاوه بر این 70 درصد احتمال تماشای فیلم هنگام رانندگی وجود دارد و همچنین 260 درصد بیشتر از خانم ها، مردان هنگام رانندگی عابرین پیاده را دید می زنند که باعث حواس پرتی آنان از رانندگی خواهد شد.

در موضوعی که هر دو جنسیت "مرد" و "زن" به یک اندازه آن را انجام می دهند، مصرف غذای گرم و یا نوشیدنی هنگام رانندگی است. در این تحقیق 58.9 درصد مردان و همچنین 58.2 درصد از زنان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کرده اند که تاکنون هنگام رانندگی اقدام به خوردن خوراکی و نوشیدنی کرده اند. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده آمریکا موسوم به NHTSA در این رابطه می گوید که احتمال تصادف هنگام خوردن غذا و نوشیدنی 80 درصد افزایش پیدا می کند.
 

کد خبر 116963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha