هیوندای بخش خودروهای پرنده راه اندازی کرد!

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هیوندای به همراه یک مهندس سابق ناسا که رهبری تیم جدید این شرکت را برعهده خواهد داشت، بخش خودروهای پرنده خود را راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هیوندای در حال حاضر جدیدترین و آخرین خودروسازی است که رویای بلند اتومبیل های پرنده را دنبال می کند، برهمین اساس بخش جدید تحرک هوایی شرکت با هدف کاهش ازدحام ترافیک شهرهای بزرگ که آن را "مگا شهرنشینی" می گویند، راه اندازی کرده است و برای گرفتن بهترین نتیجه از انجام این کار، دکتر جائون شین، رهبر پیشین اداره ماموریت های تحقیقاتی هوانوردی ناسا را استخدام کرده است تا رهبری تیم توسعه خودروهای پرنده خود را برعهده بگیرد.

 دکتر شین در رابطه با استخدام خود توسط هیوندای می گوید: با داشتن 30 سال سابقه تحقیق و توسعه حمل و نقل هوایی در ناسا، بسیار هیجان زده و خوشحال هستم. تیم جدید هیوندای فناوری های اصلی را توسعه می دهد تا بتواند نیروی محرکه اصلی در تحرک هوایی شهرهای بزرگ را ایجاد کند. بخشی که انتظار می رود طی 20 سال آینده به یک بازار بسیار بزرگ به ارزش 1.5 تریلیون دلار تبدیل شود.

 



اهداف بخش تحرک هوایی شهری هیوندای در مرحله اولیه نسبتا باز است. طبق گفته این شرکت، سعی بر این است تا راه حل های ابتکاری و حرکت هوشمندانه ای که قبلا هرگز تصور نشده و یا به فکر کسی خطور نکرده است، توسط این تیم ایجاد شود. البته هیوندای تنها خودروسازی نیست که به دنبال راه اندازی وسایل نقلیه پرنده است و سایر شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری های بزرگی در این زمینه انجام داده اند تا به خودروهای پرنده برسند. به عنوان مثال شرکت خودروسازی تویوتا سرمایه گذاری 375 هزار دلاری برای ساخت یک وسیله پرنده تک سرنشین انجام داده است، هرچند سرمایه گذاری آنان در اولین تلاش نتیجه مطلوبی نداشت، اما این گروه با استفاده از یک وسیله اینچنینی قصد روشن کردن مشعل المپیک 2020 توکیو را خواهند داشت.

علاوه بر این، جیلی به عنوان مالک ولوو و همچنین شرکت خودروسازی لوتوس، نام تجاری تولید کننده خودروهای پرنده Terrafugia را در سال 2017 میلادی خریداری کرد و از طرفی دیگر غول هوایی اروپا یعنی ایرباس به دنبال طراحی و ساخت یک وسیله نقلیه پرنده با ساختاری شبیه به کوادکوپتر برای استفاده در سطح شهر است.

کد خبر 117009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha