توقف تولید جنرال موتورز آمریکا به دلیل اعتصاب

پرشین خودرو: اعتصاب کارگران شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا کارخانه های این شرکت آمریکایی را به تعطیلی کشانده و صد میلیون دلار در روز برای این شرکت هزینه داشته است.

به گزارش پرشین خودرو به قل از تسنیم، بهره وری نیروی کار آمریکا در شرکت جنرال موتورز از زمان بیرون آمدن این شرکت از ورشکستگی سال 2009 حتی با وجود بالا رفتن سود این شرکت برای هر کارمند کاهش یافته است.

این روند کاهش بهره‌وری به برخی دلایل ریشه اعتصاب اتحادیه کارگران با نام «کارگران متحد اتومبیل سازی» این خودروسازی اشاره دارد که کارخانه های این شرکت آمریکا را 10 روز است بسته و تا امروز صد میلیون دلار در روز برای این شرکت هزینه داشته است.

خودروساز شماره یک آمریکا قصد دارد بهره‌وری خود را برای جبران فشار مالی ناشی از کند شدن رشد اقتصاد جهان و سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی تقویت کند. تمرکز کارگران متحد اتومبیل سازی یا UAW بر افزایش سهم کارگران از سود و کاهش فاصله دستمزد بین کارمندان تمام وقت و پاره وقت در کارخانه های جنرال موتورز است.

اتحادیه کارگران جنرال موتورز برخی از پرسود ترین کامیون ها و خودروهای SUV را در آمریکا می سازند.

جنرال موتورز ارقام مستقیم تولید آمریکا را اعلام نکرد ولی تعداد خودروهایی که خودروسازی دیترویت در آمریکا در ازای هر کارگر می سازد در 2018 تا 19 خودرو کاهش یافت که 13.5 درصد پایین‌تر از سطح 2010 بود.

محاسبه رویترز بر اساس ارقام تولید سالیانه جنرال موتورز با توجه به آمار شرکت تحقیقاتی واردز اینتلیجنس و تعداد کارمندان آمریکا در بایگانی سالانه جنرال موتورز صورت می گیرد.

اتحادیه کارگران متحد اتومبیل سازی آمریکا اعلام کرد که اعتقاد دارد بهرا وری ژنرال موتورز از 2010 بهتر شده است و اگر این اطلاعات را بر اساس کل ساعت های کاری به جای کارمندان محاسبه کنند، نتایج درست تری به دست می آید.

تخمین زده می‌شود سود جنرال موتورز در آمریکا در ازای هر کارگر بین سال‌های 2010 و 2018 ، 40 درصد افزایش یافته و در سال گذشته به حدود 94097 رسیده باشد. ولی سود بهره وری و عملیاتی هر کارگر، هر دو بین سال های 2017 و 2018 کاهش یافته اند.

طبق اطلاعات مرکز تحقیقات اتومبیل در میشیگان آمریکا، بهره وری در بخش اتومبیل آمریکا از 2013 رو به کاهش است. یک دلیل احتمالی برای این کاهش افزایش پیچیدگی خودروها بوده است.

نوامبر سال گذشته، مدیر عامل جنرال موتورز دستور کاهش 15000 نفر از نیروی کار جنرال موتورز را در آمریکای شمالی داد. این تعدیل نیرو زمانی صورت گرفت که این شرکت میلیاردها دلار برای توسعه فناوری های نسل بعدی هزینه می کند.

جنرال موتورز همچنین در آن زمان اعلام کرد 5 کارخانه در آمریکای شمالی باید بسته شوند.

مدیرعامل این شرکت گفت:« ما این کارها را برای تقویت اصل تجارت خود انجام می دهیم. ما ظرفیت خود را طبق واقعیت های بازار تنظیم می کنیم».

کد خبر 117019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha