سیستم های تشخیص عابرپیاده در شب کاملا بی اثر هستند!

پرشین خودرو: موسسه ایمنی AAA در جدیدترین آزمایشات خود متوجه شده است که سیستم های تشخیص عابرپیاده در شب کاملا بی اثر هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سیستم تشخیص عابرپیاده به عنوان یکی از اصلی ترین سیستم های ایمنی یک اتومبیل از سوی خودروسازان بزرگ جهانی مورد توجه قرار گرفته است و اکثر خودروسازان به عنوان یک آپشن قابل سفارش و یا در خودروهای لوکس و گران قیمت به عنوان یک آپشن ثابت در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در تست های ایمنی، این سیستم یکی از اصلی ترین فاکتورهای تعیین سطح ایمنی توسط موسسات آزمایش کننده است و برای داشتن بالاترین نمره ایمنی، نیاز است که خودروسازان از این سیستم بر روی محصولات خود استفاده کنند، با این وجود چندی پیش موسسه ایمنی AAA اعلام کرد که در آزمون های اخیر خود به این موضوع پی برده است که سیستم تشخیص عابرپیاده در شب کاملا بی اثر و بلااستفاده خواهد بود.

 

سنسور تشخیص عابر پیاده



در این آزمایش چهار خودروی سدان با اندازه متوسط از جمله "شورلت مالیبو"، "هوندا آکورد"، "تسلا مدل 3" و خودروی "تویوتا کمری" در مدل های مجهز به سیستم تشخیص عابرپیاده و سیستم ترمز اضطراری خودکار در تست های شبیه ساز یک فرد بزرگسال در حال حرکت، یک کودک بیرون آمده از پشت یک اتومبیل پارک کرده، یک وسیله نقلیه در حال چرخش به یک جاده مجاور و یا عبور دو فرد بالغ از جلو اتومبیل مورد آزمایش قرار گرفته است.

این فناوری بسیار کم فروغ بود، زیرا بهترین نتیجه ای که می توان از آن گرفت جلوگیری از تصادف با فرد بزرگسال با حداکثر سرعت 32 کیلومتر برساعت خواهد بود و در این سناریو سیستم ترمز اضطراری اتومبیل هم تنها 40 درصد از تصادفات را کاهش می دهد. هنگامی که سرعت اتومبیل به حداکثر 48 کیلومتر برساعت افزایش یافت، اکثر سیستم ها نتوانستند از برخورد با شبیه سازهای عابرپیاده جلوگیری کنند. شرایط زمانی بدتر می شود که شبیه ساز کودکان در این سناریو آزمایش می شوند و نزدیک به 89 درصد آنان در تست ها به اتومبیل برخورد می کنند، اما هیچکدام بدتر از عدم کارایی این سیستم در شب نخواهد بود.
موسسه ایمنی AAA می گوید که سیستم های تشخیص عابرپیاده در شب کاملا بی اثر هستند و نزدیک به 75 درصد تلفات عابرین پیاده براثر برخورد با اتومبیل در شب اتفاق می افتد، هرچند موسسه ایمنی AAA از توسعه مداوم و بهتر سیستم های تشخیص عابر پیاده حمایت خواهد کرد.

کد خبر 117049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha