کد خبر 117063
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
سرمایه گذاری کشورهای خارجی در حوزه بنادر

پرشین خودرو: رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: این موضوع بارها مطرح شده که در رابطه با سرمایه گذاری کشورهای خارجی در حوزه بنادر، واگذاری این مناطق در میان نیست، بلکه قرار است در صورت انعقاد قرارداد، همکاری میان دو کشور برای توسعه بنادر صورت گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، حسین هاشمی تختی نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه بنادر ایران، گفت: به نظر من در شرایط کنونی کشورهای خارجی به این نتیجه رسیده اند که تحریم ها دیگر اثر چندانی در اقتصاد ایران نخواهد داشت و شاهدیم که به تدریج کشورها پیشنهادات خود را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد کشورمان از جمله بنادر مطرح می کنند.

 

بنادر

 

اقتصاد کشور در سال آینده با رشد قابل قبولی همراه خواهد شد

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش بینی من این است که اقتصاد کشور در سال آینده با رشد قابل قبولی همراه خواهد شد که حوزه بنادر نیز از این روند مستثنی نخواهد بود.

 

تلاش کشورهای هند، روسیه و چین برای سرمایه گذاری در حوزه بنادر

وی با اشاره به تلاش کشورهای هند، روسیه و چین برای سرمایه گذاری در حوزه بنادر، گفت: قطعا ایران از سرمایه گذاری کشورهای خارجی در حوزه های اقتصادی از جمله بنادر استقبال می کند، اما مهم ترین اولویت در این رابطه تأمین منافع کشور در زمان انعقاد قراردادها است، از این رو نباید به خاطر برخی تحریم ها، هر گونه قراردادی را قبول کنیم.

 

بنادر به کشورهای خارجی واگذار نمی شود/ همکاری با سرمایه گذاران خارجی برای توسعه بنادر

هاشمی تختی نژاد تصریح کرد: این موضوع بارها مطرح شده که در رابطه با سرمایه گذاری کشورهای خارجی در حوزه بنادر، واگذاری این مناطق در میان نیست، بلکه قرار است در صورت انعقاد قرارداد، همکاری میان دو کشور برای توسعه بنادر صورت گیرد.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،گفت: قطعا مجلس روند انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری در حوزه بنادر را با دقت بررسی و رصد می کند و به طور حتم هر گونه سرمایه گذاری باید در راستای تأمین منافع ملت و کشور باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 117063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha