راه‌آهن چابهار-زاهدان تا پایان دولت راه اندازی می‌شود

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از راه‌اندازی خط ریلی چابهار-زاهدان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: با تصویب اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی از محل صندوق توسعه ملی در هفته گذشته در هیات دولت، این خط ریلی را در صورت تخصیص به موقع تا پایان عمر دولت دوازدهم راه اندازی می‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، خیراله خادمی، اظهار کرد: با موافقت مقام معظم رهبری، تایید رئیس جمهوری و هیات دولت از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی می‌توانیم راه آهن چابهار-زاهدان را به طول ۶۱۰ کیلومتر راه‌اندازی کنیم که اگر تخصیص اعتبار و تسهیلات مصوب آن به موقع انجام شود، تا پایان دولت این خط ریلی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: هفته گذشته حدود ۳۰۰ میلیون یورو تسهیلات برای این پروژه در هیات دولت تصویب شد که بر اساس این مصوبه قرار است این تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

 

راه آهن


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته تاکنون نیز این خط ریلی پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته است و به عنوان مثال در زیر سازی آن پیشرفت ۵۸ درصدی داشته‌ایم و از سوی دیگر نیز تا امروز از محل اعتبارات سالانه مصوب حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این خط ریلی هزینه شده است.


خادمی گفت: پروژه ریلی چابهار-زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر بوده و با توجه به اینکه با تصمیم اخیر دولت می‌توانیم از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی نیز استفاده کنیم، اگر این تسهیلات و اعتبارات به موقع به پروژه برسد، می‌توانیم در زمان مقرر آن را تحویل داده و راه‌اندازی کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 117067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha