تفویض اختیار مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی به شهردار تهران

پرشین خودرو: اعضای شورای شهر تهران اختیار مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی را به شهردار تهران تفویض کردند.

به گزارش پرشین خودرو، تفویض اختیار مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر به صورت دو فوریت مورد بررسی قرار گرفت.

 

اتوبوسرانی


در ابتدا اعضای شورای شهر، رئیس، منشی و ناظر مجمع را انتخاب کردند که به انتخاب اعضا، محسن هاشمی، بهاره آروین و زهرا نژادبهرام به عنوان رئیس و منشی‌های مجمع و محمد علیخانی به عنوان ناظر مجمع انتخاب شد.


پس از این محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره تفویض اختیار مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی، به شهردار تهران توضیحاتی را ارائه داد.

وی گفت: در درخواست شهرداری با توجه به مواد ۱۶ و ۱۷ اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی، درخواست شده است تفویض اختیارات در بندهای «الف»، «ب»، «پ» و «ث» به استثنای انتخاب بازرس، «ج»، «چ»، ذیل ماده ۱۶ و بند «الف» ماده ۱۷ اساسنامه مصوب این شرکت به شهردار تهران تفویض شود.

علیخانی ادامه داد: به جز تفویض برخی از بندها یعنی انتخاب بازرس و بند «الف» ماده ۱۷ که درباره ازدیاد یا کسر سرمایه شرکت است، پیشنهاد می‌شود با سایر بندها موافقت شود.

وی افزود: پیشنهاد دیگر این است که این مجمع تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید شود.

سید حسن رسولی در مخالفت با پیشنهاد تمدید مجمع تا پایان ۱۴۰۰ گفت: سال گذشته که مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی در صحن شورا مطرح شد، تصویب شد که اساسنامه این شرکت تا سال آینده یعنی امسال اصلاح شود. تفویض اختیار ما منوط به تحقق این شرط بود که محقق نشده است بنابراین با پیشنهاد مطرح شده مخالف هستم و معتقدم این مجمع تا ۳۱ تیر سال ۹۹ اعتبار داشته باشد تا سال بعد در صورت اصلاح اساسنامه، مجدداً اختیارات را به شهردار تهران تفویض کنیم.

پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در این باره اظهار داشت: ما اساسنامه پیشنهادی را درباره سازمان اتوبوسرانی یک سال پیش ارسال کرده‌ایم و بهتر است که برای تفویض اختیارات، این موضوع را به عنوان گِرو مطرح نکنیم.

رسولی در واکنش به این اظهارنظر گفت: اساسنامه تیپ سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران نهایی شده است و در حال تطبیق اسناد بالادستی هستیم. قرار بر این بود که شهردار تهران لایحه آن را به شکل تفصیلی یا تک‌تک به شورا ارسال کند که تاکنون لایحه‌ای از جمله لایحه سازمان اتوبوسرانی برای ما ارسال نشده و موضوع مطرح شده با واقعیت فاصله دارد.

بهاره آروین دیگر عضو شورای شهر تهران در این باره اظهار داشت: مسئله این است که در سه سال گذشته برای تفویض این اختیارات به شهردار تهران به دنبال تحدید اختیارات بودیم تا اساسنامه اصلاح شود. به گمانم ابزار ما برای اصلاح اساسنامه این شرکت اشتباه انتخاب شده و اگر قرار بود جوابی بگیریم باید تاکنون عملیاتی می‌شد.

محمدجواد حق‌شناس در موافقت با اظهارات رسولی گفت: ما باید جایگاه نظارتی شورا را محکم‌تر کنیم و اگر قصد حمایت داریم، نباید وظایفمان را واگذار کنیم. پیشنهاد تمدید این مجمع تا ۱۴۰۰ به نفع شهرداری و شورا و سازمان مربوطه نیست.

در پایان اعضای شورای شهر تهران کلیات تفویض اختیارات مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهردار تهران را با ۱۷ رأی موافق به تصویب رساندند و از میان بندهای موجود، به بند «الف» ماده ۱۷ که در شرایط عادی قابل تفویض نیست، رأی ندادند.

همچنین پیشنهاد سید حسن رسولی مبنی بر اینکه بندهای مربوطه تا پایان ۹۹/۴/۳۱ قابلیت اجرا دارد، با ۱۰ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع به تصویب رسید.

منبع: مهر

کد خبر 117078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha