نیازمندی های ایران خودرو در 5 مگاماژول و سیستم خودرو ارائه شد

پرشین خودرو: در نخستین گردهمایی فن‌آورانه صنایع،‌ شركت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت خودرو كه به همت صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری برگزار شده،‌ گروه صنعتی ایران خودرو با نگاه ماژولار و سیستم‌های خودرویی، بخشی از نیازهای فن‌آورانه خود را ارایه كرده است.

به گزارش پرشین خودرو، در این رویداد كه از 15 مهرماه به مدت سه روز در محل صندوق نوآوری و شكوفایی برگزار می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو با رویكرد ایجاد شبكه نوآوری در راستای رفع نیازهای فن‌آورانه خود، نیازمندی‌های خود را در 5 مگاماژول و سیستم خودرو و همچنین مواد اولیه و قالب ارایه كرده است.

برمبنای این گزارش،‌ در این رویداد كه خودروسازان به همراه قطعه‌سازان و شركت‌های فعال در زنجیره تولید خودرو،‌ دانش بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها حضور دارند، ایران خودرو 5 مگاماژول شامل بدنه و مكانیزم‌ها، برق و الكترونیك، شاسی و تعلیق و تزئینات و قوای محركه، 14 ماژول و 55 سیستم خودرویی را به نمایش گذاشته است. با نمایش نیازمندی‌ها در بخش‌های یادشده، شركت‌های دانش بنیان خواهند توانست با توجه به تخصص و توانمندی و تجربه خود در هر بخش به صورت تخصصی با خودروسازان و زنجیره تامین خودرو همكاری كنند.

صندوق نوآوری نیز با این رویكرد و تقسیم بندی می تواند حمایت‌های لازم برای تحقق بومی‌سازی و توسعه شركت‌های دانش بنیان را نهادینه كند.

 

ایران خودرو



در نیازهای زنجیره تامین ایران خودرو،‌ علاوه بر مواد اولیه، اجزا و زیرمجموعه‌های پیشرفته و تكنولوژی‌هایی كه پیش از این داخلی‌سازی نشده‌اند ارایه شده است. قطعاتی مانند میكروDC موتور، TPMS (سیستم نمایشگر باد تایر)، قطعات با ارزبری بالا، قطعات الكترونیكی مانند فیبر مدار چاپی، پیزو الكتریك سنسور هشدار موانع عقب، سپراتور باتری، اجراء توربوشارژ و... از جمله این موارد است.

گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال شكل‌گیری كارگروه‌های تخصصی فن‌آورانه در هر مگاماژول است تا در این كارگروه‌ها هریك از فعالان صنعتی، سازندگان قطعات، جهاد دانشگاهی، سازمان استاندارد،‌ مراكز علمی، شركت‌های دانش بنیان و خودروسازان با هم‌افزایی و همدلی، ضمن بررسی مسایل و مشكلات موجود، شكاف تكنولوژی هر سیستم را تشخیص، تبیین و راهكار كاهش این شكاف را ارایه كنند.

گفتنی است،‌ در روز نخست این گردهمایی پنل های تخصصی توسط مدیران زنجیره تامین ایران خودرو در خصوص 5 مگاماژول، مواد اولیه و قالب ها و همچنین نشست های ‌B2B ارایه و برگزار می شود.

کد خبر 117104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha