توهم تعطیلی خودروسازی در ایران ...!

پرشین خودرو: این روزها با تبلیغات منفی علیه صنعت خودرو این تصور در جامعه ایجاد شده که با تعطیلی خودروسازی در کشور، همه ایرانی ها صاحب بهترین برند خودرویی جهان می شوند.

نایب رئیس انجمن تخصصی قطعه سازان همگن کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه این روزها تبلیغات گسترده و منفی زیادی علیه صنعت خودروسازی صورت می گیرد به طوری که این تصور در جامعه ایجاد شده که با تعطیلی خودروسازان بخش زیادی از منابع کشور که در این صنعت هزینه می شود در جامعه تقسیم و تزریق خواهد شد.

مهدی مطلب زاده با اشاره به سهم بالای صنعت خودرو و صنایع وابسته در اشتغال و اقتصاد کشور، افزود: باید اهمیت اشتغال و تبعات بیکاری در این صنعت در جامعه شفاف سازی شود تا تولید مورد اهتمام بیشتری قرار گرفته و شاهد رشد تولید و اقتصاد در کشور باشیم.

وی همچنین با ابراز تاسف از موج تبلیغات منفی بر علیه خودرو ملی تصریح کرد: متاسفانه این روزها در جامعه توهین به خودرو ملی تبلیغ می شود در حالی که این وظیفه رسانه هاست که باید نسبت به آگاهی بخشی و شفافیت در جامعه تلاش کرده و در این حمایت از تولید داخل فرهنگ سازی شود.

وی در ادامه به موضوع کمبود نقدینگی به عنوان مشکل اصلی صنعت خودرو و قطعه سازی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شرایط تحریمی و مسائل مربوط به قیمت گذاری از سال گذشته موج زیان دهی در در صنعت خودرو و قطعه سازی رقم زد به طوری که اغلب قطعه سازان از سال گذشته وارد فاز زیان دهی شدند و متاسفانه مشکل نقدینگی روز به روز نگران در واحدهای قطعه سازی کننده تر می شود چنانچه این روند موجب ورشکستگی بسیاری از شرکتهای قطعه سازی در کشور شده است.

عدم پذیرش هزینه های مالی از سوی خودروساز معضل دیگر قطعه سازان / گام های کوچک در اصلاح قیمت های قطعه سازان

این مقام مسئول در انجمن همگن قطعه سازی همچنین به موضوع واقعی کردن قیمت قطعه سازان پرداخت و یاد آور شد: با وجود آغاز جریان واقعی کردن قیمت ها، تاکنون حرکت زیادی در این هزینه صورت نگرفته و کماکان بخش زیادی از قیمت های قطعه سازان اصلاح نشده است.

 

مهدی مطلب زاده



مطلب زاده عدم پذیرش هزینه های مالی از سوی خودروسازان را معضلی در این راستا عنوان کرد و به خبرنگار پرشین خودرو، گفت: متاسفانه هزینه های مالی در آنالیز قیمت توسط خودروسازان پذیرفته نمی شود این در حالی است که قطعه سازان به دلیل مطالبات و مشکل نقدینگی ناگزیر به دریافت تسهیلات با بهره های بالای بانکی شدند و این مساله هزینه مالی را برای شرکتها به دنبال دارد اما خودروساز در آنالیز قیمت نمی پذیرد.

به گفته وی تاکنون خودروسازان در آنالیز قیمت هزینه مالی قطعه سازان را نپذیرفتند و تنها کمی افزایش قیمت داده شده که البته همچنان در هزینه ها محاسبه نشده از این رو باید این مساله در آنالیز قیمت خودروسازان اصلاح شود.

لزوم حفظ صنعت قطعه سازی به عنوان یکی از سرمایه های ملی در کشور

وی در ادامه بر اهمیت حفظ صنعت قطعه سازی به عنوان یکی از سرمایه های ملی در کشور تاکید کرد و گفت: خودروسازی بزرگترین حرکت صنعتی در ایران بیش از 50 سال است که آغاز شده و به دنبال این حرکت عظیم ،انقلابی نیز در صنعت قطعه سازی از دو دهه قبل آغاز گردید و سرمایه گذاری زیادی در این حوزه صورت گرفت از این رو چنانچه امروز صنعت قطعه سازی بازدهی نداشته باشد به طور قطع این سرمایه ملی از بین خواهد رفت.

مطلب زاده در پایان افزود: سرمایه های ملی باید مولد باشد و شغل ایجاد کند و از این سفره ایجاد شده بخش های زیادی ارتزاق کنند در حالی که این روزها دائما مسئولان بر سر این صنعت می زنند و با این شرایط معلوم نیست عاقبات این صنعت چه خواهد شد.

کد خبر 117105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha