استقرار پلیس امنیت اقتصادی در ۱۶۰ گمرک، بندر و پایانه مرزی

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بهبود فرآیندهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طی یک سال آینده پلیس امنیت اقتصادی در حدود ۱۶۰ گمرک، بندر و پایانه مرزی مستقر می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، ابراهیم زارعی با اشاره به استقرار پلیس امنیت اقتصادی ناجا، اظهار داشت: در فاز اول این طرح، پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ۱۳ مرز دریایی، زمینی و هوایی استقرار می‌یابد که بنادر بوشهر، گناوه و دیلم از جمله این بنادر است.

وی ادامه داد: طی یک سال آینده و در اجرای فاز دوم این طرح پلیس امنیت اقتصادی در حدود ۱۵۷ تا ۱۶۰ گمرک، بندر و پایانه مرزی مستقر می‌شود.

 

پلیس امنیت


مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بهبود فرآیندهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: استقرار فیزیکی ناجا برای کمک به کارگزاران گمرک و منطقه است تا بتوان کشف سیستمی قاچاق را در مبادی رسمی افزایش داد و از بار قاچاق کالا کاهش داد.


وی تاکید کرد: فعالان تجاری و کارگزاران گمرک دغدغه‌ای نداشته باشند که قرار است علاوه بر کنترل‌های بندری و گمرکی کنترل‌های ناجا هم در فرآیند صادرات و واردات دخیل باشد، زیرا کشف کالا از طریق سیستمی انجام می‌شود و بازرسی فیزیکی نیست.

زارعی گفت: با اجرای این طرح کسانی که به صورت قانونمند تشریفات گمرکی را انجام می‌دهند احساس رضایت خواهند کرد و راه برای متخلفان بسته خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 117144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha