شورای عالی هواپیمایی مسئول قیمت گذاری بلیت است

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی تنش‌ها در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، گفت: قیمت گذاری بلیت هواپیما در اختیار شورایعالی هواپیمای کشوری است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی با اشاره به برخی تنش‌ها بر سر قیمت‌گذاری بلیت هواپیما و اختلاف نظر میان ایرلاین‌ها و نهادهای نظارتی، اظهار کرد:‌ سران سه قوه به منظور کنترل هزینه‌های زندگی در این شرایط ویژه اقتصادی، تصویب کردند که تمام قیمت‌ها باید در ستاد تنظیم بازار تصویب شود.

 

محمد اسلامی


وی با بیان این‌که قیمت گذاری بلیت هواپیما در اختیار شورایعالی هواپیمای کشوری است، افزود: ضمن آنکه نرخ گذاری طبق برنامه پنجم آزاد شده است، مهلت داده شده تا همه دستگاه ها نقطه نظرات خود را مطرح کنند، تا اشکالات مصوبه فعلی در مصوبه جدید برطرف شود. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا قیمت گذاری بلیت هواپیما مجددا منطبق با قوانین و مقررات داخلی صنعت شود.


وی با اشاره به این‌که اکنون در مورد حمل و نقل جاده ای و ریلی در شورای عالی ترابری کشور قیمت ها تصویب شده و این مسئله با هماهنگی تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده انجام شده است، یادآور شد: برای تعیین قیمت بلیت هواپیما نیز باید همین روش مدنظر قرار گیرد و نرخ های جدید در شورایعالی هواپیمایی کشوری مصوب و ابلاغ شود.

پیشتر دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفته بود: بر اساس ماده 161 قانون پنجم توسعه مرجع تصمیم‌گیری درباره قیمت بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی هستند.

منبع: تسنیم

کد خبر 117173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha