مجوز رانندگی صدها نفر در آلمان به خاطر اسکوتر سواری لغو شد

پرشین خودرو: پلیس آلمان با حضور در جشنواره اکتبرفست، افرادی که اسکوتر برقی سوار بودند را شناسایی و مجوز رانندگی آنان را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اکتبرفست را می توانیم بزرگ ترین جشنواره غذا و آبجو در کشور آلمان بدانیم که هرساله در این کشور برگزار می شود و امسال پلیس آلمان وظیفه داشت تا کسانی که اسکوتر برقی سوار هستند را از این جشنواره دور کرده و یا اسکوتر سواران شرکت کننده در این جشنواره را شناسایی و مجازات کند.

آمار منتشر شده از سوی پلیس آلمان نشان می دهد که صدها نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره توسط پلیس آلمان شناسایی و دستگیر شده اند و پس از دستگیری مجوز استفاده از وسایل نقلیه را از دست داده اند. جالب است بدانید که در تابستان امسال رانندگی با اسکوترهای برقی در آلمان قانونی شد و در زمره وسایل نقلیه موتوری قرار گرفت و این امکان وجود داشت تا از آنان در خیابان و مسیرهای دوچرخه سواری استفاده شود، اما با تشخیص آنان به عنوان وسایل نقلیه موتوری، تعیین شد که تنها افراد بالای 14 سال امکان استفاده از آنان را خواهند داشت.

 

اسکوتر



به گزارش پرشین خودرو و به نقل از پایگاه خبری "سی ان ان"، آمارهای رسمی نشان می دهد که حدود 414 نفر از شرکت کنندگان در جشنواره "اکتبرفست" مونیخ توسط پلیس آلمان به دلیل استفاده از اسکوترهای برقی دستگیر شده و سپس از این تعداد حدود 254 نفر از آنان گواهینامه رانندگی خود را از دست داده اند، درحالی که چند نفر از آنان به دلیل نامتعادل بودن وضعیت حالشان دچار سانحه شده اند.

همانطور که گفتیم، دولت آلمان اسکوترهای برقی را در زمره وسایل نقلیه موتور قرار داده است و به همین دلیل قوانین رانندگی در حالت مستی برای آنان صادق خواهد بود. طبق قانون آلمان، حداکثر الکل مجاز در خون هنگام رانندگی 0.5 میلی گرم خواهد بود و در صورت رسیدن این میزان به 1.1 میلی گرم، فرد متخلف با ممنوعیت رانندگی مواجه خواهد شد. هرچند رانندگانی هم که میزان الکل موجود در خون آنان بین 0.5 میلی گرم تا حد ممنوعیت از رانندگی باشد، به جریمه نقدی تا 1500 یورو و همچنین ممنوعیت رانندگی تا 3 ماه محکوم خواهند شد.

کد خبر 117207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha