قیمت، هنوز هم مهم ترین عامل خرید یک اتومبیل

پرشین خودرو: نظرسنجی ها نشان می دهد که هنوز هم قیمت یک اتومبیل مهم ترین عامل برای خرید یک اتومبیل است و فاکتورهای دیگر اتومبیل در درجات بعدی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تحولات اقتصادی جهان طی چند سال گذشته باعث شده تا قیمت اجناس بویژه وسایل نقلیه تولید شده در سراسر جهان دیگر مثل گذشته نباشد و امروزه در بازار باید سخت به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه، اما در عین حال پر از امکانات بود تا شاید بتوان به نتیجه مطلوب رسید، دقیقا کاری که تمامی مردم جهان انجام می دهند تا با حفظ امکانات مورد نیاز خود بتوانند مقرون به صرفه ترین اتومبیل را خریداری کنند. حال اخیرا باتوجه به نظرسنجی انجام شده توسط وبسایت "تروکار"، بیشتر افرادی که در بازار به دنبال یک وسیله نقلیه جدید هستند، قیمت آن را مهم ترین عامل برای انتخاب و خرید می دانند و از مجموع 994 نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، حدود 94.6 درصد آنان چنین عقیده ای داشته اند.

با این وجود، قیمت تنها عنصر شکل دهنده انتخاب خریداران نیست و در مرحله بعد می توان به اقتصاد سوخت و بازدهی اتومبیل در مقایسه با سوخت مصرفی اشاره داشت که برای این فاکتور 91.1 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با یکدیگر هم عقیده بوده اند. در وهله سوم ویژگی های ایمنی اتومبیل می تواند مهم ترین عامل برای انتخاب یک اتومبیل باشد و 90 درصد از انتخاب مشتریان را تشکیل می دهد. بعد از این 3 فاکتور هم می توانیم هزینه های نگهداری و همچنین اعتبار برند خریداری شده را مهم ترین فاکتورهای انتخاب یک اتومبیل عنوان کرد.

 

خودرو



ایمنی برای کسانی که در یک مقطع دچار سانحه رانندگی شده بودند، بسیار مهم است. این گروه تمایل دارند که گارانتی ماشین خود را درست کنار تجهیرات ایمنی خود قرار دهند. آن ها همچنین نگران قدرت موتور و استهلاک وسایل نقلیه خود هستند. از طرفی دیگر کسانی که تاکنون دچار سانحه رانندگی نشده اند، اولویت اتومبیل خود را بازدهی سوخت می دانند.

مهم ترین تجهیزاتی هم که مشتریان تمایل به داشتن آن در اتومبیل خود دارند، در قدم اول فناوری های بکار رفته در اتومبیل همچون سیستم سرگرمی آن است که حدود 72.4 درصد از شرکت کنندگان بر روی این موضوع تاکید داشتند. حدود 70.6 درصد از شرکت کنندگان فناوری مورد علاقه خود را دوربین دید عقب معرفی کردند و پس از آن تمایل به داشتن سیستم تشخیص نقاط کور و همچنین سنسورهای پشتیبان در اتومبیل خود دارند.
 

کد خبر 117208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha