آب پاکی روی دست مالکان خودروهای دپو شده در گمرک!

پرشین خودرو: رئیس کل بانک مرکزی با اظهاراتی در خصوص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، آب پاکی را روی دست واردکنندگان و مالکان این خودروها ریخت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروهای دپو شده در گمرک؛ اصطلاحی که بعد از ممنوعیت واردات خودرو و کشف فسادهای رخ داده در این حوزه به ادبیات اقتصادی حوزه خودرو وارد شد، با اظهارات رئیس کل بانک مرکزی وارد فاز جدیدی شد.

عبدالناصر همتی در گفت و گویی با محور بازار ارز، گریزی نیز به حوزه خودرو زد و واردکنندگانی را که از مسیر های قانونی در پی ترخیص خودروهای مانده در گمرک هستند، مافیا خطاب کرد.

رئیس کل بانک مرکزی، گفت: «مافیای خودرو هر روز فشار می‌آورند و به ‌دنبال اجازه من برای ترخیص خودروها هستند و بعضاً تجمع هم برگزار می‌کنند‌.‌»

این اظهارات نشان می دهد که واردکنندگان نمی توانند امیدی به ترخیص خودروهایی که بعضا تا دو سال است در شرایط غیر استاندارد و زیر آفتاب و باران و در فضای باز گمرک نگهداری می شود، داشته باشند.

 

گمرک



اما نکته ای که در اظهارات رئیس کل بانک مرکزی جلب توجه می کند، استفاده از کلمه مافیا برای این دست از واردکنندگان خودرو است.

اینکه رئیس کل بانک مرکزی چگونه و به چه دلیلی افرادی که به صورت قانونی اقدام به ثبت سفارش واردات خودرو در سامانه وزارت صنعت کرده اند و حالا با تغییر شرایط و ضوابط واردات خودرو دچار مشکلاتی شده اند را مافیا می نامد، سوالی است که همتی باید در خصوص آن واضح تر اظهار نظر کند چرا که تا آنجایی که همگان اطلاع دارند، افرادی که در ثبت سفارش های غیرقانونی دست داشته اند همگی دستگیر و در انتظار برگزاری دادگاه هستند و از آن مهمتر شناسایی خودروهایی که از طرق غیرقانونی وارد کشور شده است، کار سختی نیست.

اینکه رئیس کل بانک مرکزی با توسل به وجود مشکلات ارزی و به بهانه مدیریت بازار ارز و زدن انگ مافیا به برخی از واردکنندگان بخواهد از ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده قانونی جلوگیری کند، شائبه قوت گرفتن برخی شایعات در این حوزه را ایجاد می کند.

کد خبر 117218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha