نصب فیلتر جذب دوده(DPF) هدر دادن سرمایه ملی کشور است

پرشین خودرو: در شرایطی که نوع سوخت مصرفی (گازوئیل تولیدی کشور) در خودروهای دیزلی از کیفیت بالایی برخوردار نیست، نمی توان انتظار داشت نصب فیلتر جذب دوده ( DPF ) بتواند میزان آلایندگی را کاهش دهد.

اصغر رمضانی معاون مهندسی شرکت زامیاد، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: میزان بالای گوگرد در سوخت دیزل تولیدی کشور عملا فیلتر جذب دوده(DPF) را بعد از پیمایش 7 هزار کیلومتری خودروی تجاری بی اثر می کند؛ بنابراین با توجه به اینکه نصب فیلتر دوده به علت وارداتی بودن این قطعه خروج ارز از کشور را در پی دارد و یک خودروی تجاری در سال بالای 100 هزار کیلومتر پیمایش را به صورت میانگین انجام می دهد، عدم افزایش استاندارد سوخت و نصب فیلتر جذب دوده(DPF) خود هدر دادن سرمایه ملی کشور است.

به گفته وی، در حال حاضر تمامی محصولات سبک تجاری زامیاد دارای استاندارد یورو4 و یورو5 است.

رمضانی، در ادامه از استراتژی این شرکت به منظور اجرای برنامه هایی منطبق بر قوانین استاندارد آلایندگی خبر داد و بیان کرد: زامیاد در تلاش است علاوه بر افزایش عمق داخلی سازی قطعات فعلی، قطعات وارداتی محصولات سبک خود را نیز داخلی سازی کند.

معاون مهندسی شرکت زامیاد با اشاره به اینکه تحریم ها مشکلات زیادی را در حوزه تولید بوجود آورده است، گفت: در شرایطی كه تحریم های ناجوانمردانه علیه كشورمان به خصوص در حوزه صنعت خودرو، مشکلات فراوانی برای تولید کنندگان، سازندگان و تامین کنندگان قطعات به وجود آورده است، زامیاد به عنوان شرکتی تولید محور، و به رغم این محدودیت ها، همواره کوشیده است برنامه های گسترده ای به منظور ارتقاء کمی و کیفی محصولات در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه با توجه به اینکه تحریم های یک جانبه، برخی از قطعات کاربردی در خودرو همچونECU ، قطعات به کار برده شده در خودروهای CNGو مواد اولیه در تولید را تحت تاثیر قرارداده است، افزود: تحریم ها طی چند سال اخیر روند تولید را با مشکل مواجه ساخته است؛ اما زامیاد با برنامه ریزی که در حوزه های مختلف تولید انجام داده، توانسته است با تمرکز بر بومی سازی قطعات، میزان عمق داخلی سازی قطعات محصولات خود را افزایش دهد.

 

اصغر رمضانی


رمضانی افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد قطعات وانت نیسان بنزینی و 86 درصد نوع دوگانه سوز این محصول، در داخل کشور تولید می شود که امید است با اجرای برنامه های جامع تامین و تولید بتوانیم علاوه بر افزایش کمی و کیفی قطعات داخلی، قطعات وارداتی محصولات سبک تجاری را نیز بومی سازی کنیم.

معاون مهندسی شرکت زامیاد همچنین با بیان اینکه در سال گذشته استانداردها و الزامات قانونی در بخش تولید خودرو به 63 استاندارد افزایش یافته است، خاطرنشان كرد: با تلاش های صورت پذیرفته در ارکان مجموعه زامیاد، این شركت توانست تمامی انطباق های لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نماید. البته باید اشاره کرد، طبق برنامه اعلام شده، از دی ماه امسال استاندارد تولید خودرو به عدد 85 می رسد که برای این موضوع و تطابق با استانداردهای جدید نیز برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرفته است.


حفظ خط مشی زامیاد با ارتقای سطح کیفی تولیدات

رمضانی همچنین در مورد تطابق تولید وانت نیسان زامیاد با استانداردهای فعلی كشور نیز یادآور شد: وانت نیسان زامیاد در این سال ها توانسته است با ارتقاء کیفی و به روز رسانی قطعات، مجوز های لازم را از مراجع قانونی اخذ نماید، به طوری که پروژه ارتقاء موتور در راستای کاهش مصرف سوخت و افزایش عملكرد و راندمان، فرمان دوتکه و سیستم ترمز ای بی اس در راستای ارتقا ایمنی تنها بخشی از اقداماتی است که به منظور تطبیق این محصول پرتیراژ و استراتژیک با استانداردهای روز انجام شده است.

معاون مهندسی شرکت زامیاد در پایان، ارتقای سطح کیفی تولید با استفاده از روش های مبتنی بر تولید ناب را از دیگر برنامه های زامیاد دانست و خاطرنشان کرد: با الگو برداری از نظام تولید موفق و بومی سازی آن می توانیم علاوه بر حفظ خط مشی و عمل به مسئولیت اجتماعی در قبال اعتماد مشتریان، سطح کیفی استانداردهای تولیدی را افزایش دهیم.

کد خبر 117266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha