کد خبر 117282
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
بازگشت موقت سهام هپکو به سازمان خصوصی سازی

پرشین خودرو: فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو به دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سیدعلی آقازاده در جمع خبرنگاران در مورد خبری که شب گذشته درخصوص بازگشت هپکو به دولت در فضای مجازی منتشر شد، گفت: برداشت نادرستی از موضوع واگذاری سهام هپکو در برخی رسانه ها صورت گرفته است.

وی در این خصوص اظهار کرد: بنده درخواستی از رییس جمهور داشتم مبنی بر اینکه قرارداد سهامدار عمده هپکو با خصوصی سازی فسخ شود تا راه برای واگذاری این سهام به یک گروه صالح تر هموار شود.


وی افزود: بدنبال این درخواست، رییس جمهور دستور لازم را صادر کرد و در نهایت بعد از یک پروسه 20 روزه فسخ قرارداد انجام شد و به صورت طبیعی، قانونی و حقوقی با این اتفاق، سهام به صورت خودکار به فروشنده که سازمان خصوصی سازی است برمی گردد که البته این بازگشت به معنی بازگشت سهام به دولت نیست. این سهام به صورت موقت به خصوصی سازی به عنوان متولی سهم 60 درصدی و نماینده دولت برگشته، چراکه قرارداد فسخ شده است.

 

هپکو


وی افزود: در حال حاضر زمینه های مناسب و مطلوب واگذاری این سهم به افراد، گروه ها و شرکتهایی که صلاحیت دارند آماده می شود که این پروسه نیز ممکن است حدود 4 ماه زمان ببرد.

آقازاده گفت: در این مدت مدت متولی سهام، سازمان خصوصی سازی است که با مکانیسم های دقیقی که در حال انجام است امید است یک گروه، شرکت، کنسرسیوم یا فردی که بتواند هپکو را با توجه به ظرفیت های بالای هپکو و نیازهای کشور به محصولات این شرکت اداره کند، برای واگذاری سهام این شرکت تعیین شود.

به گفته وی، واگذاری سهام به سهامدار جدید پس از مراحل گزینش و استعلام های لازم انجام خواهد شد وشورای تامین استان براساس مصوبه کارگروه ملی در تعیین سهامدار جدید نقش دارد و نظر استان در این خصوص اخذ می شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 117282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha