کد خبر 117312
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
تشکیل  17 هزار پرونده خودرویی در تعزیرات

پرشین خودرو: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از توافقات انجام شده با پنج شرکت خودرویی خبر داد و گفت: 17 هزار پرونده خودرویی در تعزیرات تشکیل شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی اسفنانی گفت:‌ 17 هزار پرونده خودرویی در سازمان تعزیرات حکومتی کشور تشکیل شده که از میان آنها برای 10 هزار پرونده رأی صادر شده است.

وی از اجرای رأی برای 7 هزار پرونده خبر داد و گفت: مابقی در حال تعیین تکلیف است.

 

خودرو



مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت:تمام شکایات واصل شده بررسی شده اند واکثر آنها به رضایت ختم شده و رسیدگی لازم صورت گرفته است.

اسفنانی گفت: حکم اغلب این شکایات در حال حاضر صادر شده و بدون کمترین مشکلی، رضایت شکات حاصل شده است و برای تعداد پرونده باقی مانده نیز سریعا حکم لازم صادر خواهد شدالبته برخی از این شکایات مربوط به شرکتهایی است که میزان فروش خودروی‌ آنها بیش از امکانات تولید بوده است.


وی تصریح کرد: این شرکتهای خودروساز باید معادلسازی مبالغی که از سوی مشتریان پرداخت شده را پرداخت و رضایت شکات را بدست بیاورند و به عنوان سود سپرده، مبالغی را پرداخت کنند، یا اینکه خودرویی را به عنوان جایگزین به شکات بدهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه جلسات متعددی با 5 شرکت خودروساز برگزار شده گفت: این شرکتها نیز باید رضایت مشتریان و بعضا شکّات خود را کسب کنند.

اسفنانی گفت: هفته گذشته با شرکت بهمن خودرو در بحث تخلفات خودرویی‌اش توافقاتی انجام و مقرر شد که در 100 پرونده خودرویی که باید به مردم واگذار می‌شد اقدامات لازم انجام شود تا منجر به تشکیل پرونده و پروسه رسیدگی نشود.

وی افزود: با شرکت رامک‌ خودرو، نگین‌ خودرو و سایپا دیزل نیز توافقاتی داشته‌ایم و تعهدات خودرویی سایپا و ایران خودرو نیز در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در مورد اصلاح قیمتهای خودرو گفت: تفاوت قیمت برخی خودروها به راحتی قابل حل و فصل نیست. به طوری که در مورد خودروهای FH سایپا دیزل طبق توافق صورت گرفته این شرکت با خریداران قرار بوده 150 میلیون تومان نقد پرداخت شود و 300 میلیون هم تسهیلات بگیرند که در مجموع 450 میلیون تومان برای دریافت این نوع تریلی پرداخت شود اما این خودرو در بازار بیش از یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

اسفنانی گفت: برخی از خودروهایی که از سوی واردکنندگان به کشورمان وارد شده مشمول تغییر تعرفه شده و نشان می دهد رقم مابه‌التفاوت بسیار قابل توجه است.

وی درباره گران‌فروشی قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها نسبت به قیمت بازار نیز تصریح کرد: به دلیل شکسته شدن حباب‌های قیمت بازار این اتفاق رخ داده هر چند که قیمت قبلی آن در بازار بیش از اندازه افزایش پیدا کرده بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: وقتی تولید خودرو افزایش پیدا کند ارزان شدن قیمت خودرو در بازار امکانپذیر خواهد بود که امیدوارم این موضوع شامل همه خودروها شود.

منبع: فارس

کد خبر 117312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha