فرصت 1 ماهه سهامداران پروژه آزمون جاده ای برای افزایش سرمایه

پرشین خودرو: در مجمع فوق العاده ای که با حضور سهامداران شرکت آزمون جاده ای خودرو برگزار شد موضوع افزایش سرمایه این شرکت به تصویب سهامداران رسید بطوریکه باید تا پایان فاز اول طرح آزمون جاده ای خودرو، بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان افزایش سرمایه توسط سهامداران در این پروژه صورت گیرد.

رییس هیات مدیره شرکت آزمون جاده ای خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر اظهار داشت: در مجمع فوق العاده شرکت آزمون جاده ای تمامی سهامداران متفق القول بر افزایش سرمایه پروژه آزمون جاده ای موافقت کردند.

فرصت یک ماهه سهامداران پروژه آرمون جاده ای برای افزایش سرمایه

سعید تاجیک افزود: سهامداران شرکت آزمون جاده ای تا یک ماه آینده فرصت دارند تا این میزان افزایش سرمایه را تکمیل کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به فضای ایجاد شده برای راه اندازی مجدد پروژه آزمون جاده ای خودرو، بیان کرد: امید است با افزایش سرمایه ای که از سوی سهامداران صورت می گیرد به زودی فاز اول طرح آزمون جاده ای خودرو عملیاتی شود.

تحقق پیگیری های مدیرعامل ایران خودرو برای تصویب طرح افزایش سرمایه پروژه آزمون جاده ای

وی همچنین به تلاش های مدیرعامل فعلی ایران خودرو در این راستا اشاره کرد و گفت: در زمان حضور دکتر مقیمی در مقام معاون وزیر صنعت، این توافق در خصوص افزایش سرمایه سهامداران پروژه آزمون جاده ای صورت گرفت و با آغاز مسئولیت وی در ایران خودرو نیز به عنوان یکی از سهامداران اصلی شرکت آزمون جاده ای خودرو، این مساله پیگیری و با فرصت بهتری که ایجاد شد طرح افزایش سرمایه شرکت آزمون جاده ای به تصویب سهامداران رسید.

سهم ۵۶ درصدی ایران خودرو و سایپا در پروژه آزمون جاده ای

رییس هیات مدیره شرکت آزمون جاده ای خودرو در خصوص درصد افزایش سرمایه هر یک از سهامداران پروژه آزمون جاده ای، متذکر شد: این رقم به نسبت سهم هر کدام از سهامداران شرکت آزمون جاده ای متفاوت خواهد بود ؛ در حال حاضر ۵۶ درصد سهام شرکت آزمون جاده ای مربوط به دو شرکت ایران خودرو و سایپا است که ۳۳ درصد این سهام مربوط به شرکت ایران خودرو و ۲۳ درصد سهام در اختیار شرکت سایپا است.

 

آزمون جاده ای



تاجیک با اشاره به اینکه شرکت آزمون جاده ای دارای 5 سهامدار اصلی است، تاکید کرد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گروه بهمن و شرکت آرتاویل تایر به عنوان سه سهام دار بعدی هر یک بر اساس میزان سهام باید در افزایش سرمایه مشارکت داشته باشند.

وی همچنین به طرح پیشنهادی هیات مدیره شرکت به وزارت صنعت برای اختصاص بودجه ای به منظور تامین سرمایه و حضور دولت به عنوان سهام دار پروژه آزمون جاده ای گفت: این طرح پیشنهادی در دست بررسی بوده و تاکنون مورد تایید وزارت صنعت قرار نگرفته است و همچنان در کش و قوس طرح ها و برنامه های این وزارتخانه باقی مانده است.

پای بندی سهامداران و حمایت وزارت صنعت ضمانت اجرای فاز اول پروژه آزمون جاده ای خودرو

وی در پایان ضمانت اجرایی آغاز طرح آزمون جاده ای و افزایش سرمایه این پروژه را حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و افزود: امیدواریم با پای بندی سهامداران به تعهدشان و افزایش به موقع سرمایه، فاز اول پروژه آزمون جاده ای خودرو هر چه سریعتر عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت آزمون جاده‌ای خودرو به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن وقت و به منظور جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا برای تست جاده‌ای خودروها در خارج از کشور، با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تأسیس شد اما با گذشته چندین سال از شروع فعالیت آن همچنان راه اندازی این مرکز مانند بسیاری از پروژه های دیگر تاکنون اجرایی نشده، این در حالی است که در یک سال اخیر این پروژه به دلیل سرمایه مورد نیاز بالا و افزایش مشکلات اقتصادی سهمامداران و عدم حمایت موثر سازمان های تاثیر گذار مانند سازمان ملی استاندارد ایران و تامین نشدن سرمایه لازم عملا متوقف شده است!

در حال حاضر گروه بهمن، آرتاویل تایر و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بخش خصوصی و دو شرکت ایران خودرو و سایپا، پنج سهام دار و سرمایه گذار اصلی پروژه مرکز آزمون جاده ای هستند.

کد خبر 117313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha