تهدید و شکایت‌های زنجیره‌ای از رسانه‌ها مانع شفاف‌سازی است

پرشین خودرو: انجمن صنفی رسانه های کشاورزی و صنایع غذایی ایران:حضور رسانه‌های آگاه در هر بخشی منجر به رشد و تعالی آن مجموعه می‌شود و همواره شفافیت در اطلاع‌رسانی مانع ایجاد رانت و روابط غیراصولی می‌گردد.

به گزارش پرشین خودرو، در پی شکایت‌های زنجیره ای کانون انجمن های صنایع غذایی و همچنین دبیر این تشکل از مانی جمشیدی مدیر مسوول پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» انجمن صنفی رسانه های کشاورزی و صنایع غذایی ایران در نامه ای سرگشاده به رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی اعلام کرد: حضور رسانه‌های آگاه در هر بخشی منجر به رشد و تعالی آن مجموعه می‌شود و همواره شفافیت در اطلاع‌رسانی مانع ایجاد رانت و روابط غیراصولی می‌گردد.

متن کامل نامه انجمن رسانه‌های کشاورزی و صنایع غذایی خطاب به سید محمدرضا مرتضوی رییس هیأت مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران به شرح زیر است:



«به‌نام خدا»

جناب آقای سید محمدرضا مرتضوی

رییس محترم کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی

با سلام

جنابعالی نزد اهالی رسانه همواره به‌عنوان فردی صریح که حرف‌های اصولی خود را بدون پرده‌پوشی عنوان می‌کنید شناخته شده هستید، اما متأسفانه اخیراً در کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی شاهد به‌کارگیری رویه‌ای خلاف آن چیزی که از چنین تشکلی باید سراغ داشت، هستیم.
در این که پاسخگویی و انتشار مطالب صحیح و با مستندات وظیفه هر رسانه‌ای است شک و شبهه‌ای وجود ندارد، اما بپذیرید این‌که برای پنهان کردن حقیقت با پرونده‌سازی و شکایت‌های سریالی بخواهیم راه اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح را ببندیم به طور قطع راه صوابی نخواهد بود.
اخیراً پایگاه خبری اقتصاد غذا (فودپرس) بدون آنکه پاسخ یا جوابیه‌ای نسبت به درج مطالبش دریافت کند، مورد هجمه و شکایت کانون انجمن‌‌های صنفی صنایع غذایی قرار گرفته است، فارغ از آنکه قضاوتی نسبت به صاحب حق‌بودن هیچکدام از طرفین داشته باشیم، به نظر جنابعالی رویه به‌کار گرفته حداقل نسبت به رسانه‌ای که در طول حیاتش در تمامی سالهای اخیر جامع‌ترین و پرنفوذترین نحوه اطلاع‌رسانی را در بخش صنایع‌غذایی داشته رویه خردمندانه‌ای بوده است؟!
از همه مهمتر این‌که مانی جمشیدی صاحب امتیاز و مدیرمسوول این پایگاه خبری به‌عنوان عضوی شناخته شده در بخش همواره یار و یاور تشکل‌های صنایع‌غذایی بوده و علاوه بر آنکه به مدت ۳ سال به عنوان عضو هیأت مدیره آن تشکل فعالیت کرده، سال‌ها نیز در کسوت مدیر روابط‌عمومی کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی سخنگو و منتشرکننده صدای تشکل‌ها و تولیدکنندگان صنایع غذایی بوده است، حال چگونه بدون هیچ رفتار کدخدامنشانه‌ای و با چنین ضرب‌الاجلی به‌دنبال حل اختلاف در دادگاه هستید؟!

* انجمن رسانه‌های تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور برخود وظیفه می‌داند از هر حرکتی که در راستای تنویر افکار عمومی و مصالح ملی کشور باشد حمایت کند و مانع آن شود تا با توسل به زور و تهدید، جریان اطلاع‌رسانی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی خدشه‌دار شود

گمان می‌کنید بدون پاسخگویی و گفت‌وگو نسبت به موضوع اختلاف با ضرب و زور می‌توان مانع جریان مستقیم اطلاع‌رسانی شد؟!
جناب مرتضوی در نظر داشته باشید که حضور رسانه‌های آگاه در هر بخشی منجر به رشد و تعالی آن مجموعه می‌شود و همواره شفافیت در اطلاع‌رسانی مانع ایجاد رانت و روابط غیراصولی می‌گردد.
از سوی دیگر برای انجمن صنفی رسانه‌های تخصصی صنایع غذایی کشور این پرسش مطرح است که آیا در کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی و جامعه معظم صنعت غذا که در سال‌جاری در سوگ شاهرخ ظهیری، پدر معنوی خود نشسته است بزرگتر دیگری وجود ندارد که به جای رویه غیر معمول شکایت به دادگاه، به اصلاح امور بپردازد و اول به مستندات توجه کنند و در صورت کذب بودن به دسگاه قضا مراجعه کنند؟!
جناب مرتضوی قطعا انتشار مطالب کذب مورد تایید هیچ شخصی نیست اما حرفه و رسالت خبرنگاری متفاوت از هر نوع تعاملات تجاری و اقتصادی است. بپذیرید با شکایت و شکایت‌های زنجیره‌ای نمی‌توان مانع بیان عقاید شد و یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها انتشار اخبار صحیح و با مستندات بدون در نظر گرفتن مصالح روزمره است.

* با شکایت و شکایت‌های زنجیره‌ای نمی‌توان مانع بیان عقاید شد و یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها انتشار اخبار صحیح و با مستندات بدون در نظر گرفتن مصالح روزمره است

به هرحال انجمن رسانه‌های تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور با ۵۵ عضو شامل ۲ روزنامه و چندین هفته‌نامه، دو هفته‌نامه، ماهنامه و فصلنامه و چند پایگاه خبری به طور کامل شرایط را رصد می‌کند و برخود وظیفه می‌داند از هر حرکتی که در راستای تنویر افکار عمومی و مصالح ملی کشور باشد حمایت کند و مانع آن شود تا با توسل به زور و تهدید، جریان اطلاع‌رسانی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی خدشه‌دار شود.

با تشکر – هیأت مدیره

 

فود پرس
 

فود پرس

کد خبر 117319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha