کد خبر 117325
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
حذف برخی از قطعات در خودروهای صفر

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان در خصوص حذف برخی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش پرشین خودرو، در خصوص حذف برخی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات، اظهار داشت: دو عامل باعث شده که این قطعات در خورودهای صفر کم شود. نخستین مورد کمبود قطعات است امروز خودروسازان حدود 15تا20 هزار میلیارد بدهی به قطعه‌سازان دارند که معادل همین رقم در سال گذشته و شش ماهه امسال زیان خودروسازان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری است.

وی با اعلام اینکه وقتی پول قطعه ساز پرداخت نمی‌شود آنها تمایلی به ارائه قطعه به خودروسازان ندارند، افزود: اگر تحمیل قیمت‌های دستوری به خودروسازان نبود آنها می‌توانستند خودرو را با قیمتی معقول به فروش رسانده و بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کنند اما امروز مشکلات عاملی شده تا برخی از قطعات در خودروهای صفر که مربوط به ایمنی خودرو نیستند حذف شود.

 

نعمت بخش


دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: به عنوان نمونه کروز کنترل و دیسک آلومینیومی حذف و به دیسک فولادی تغییر کرده است. البته این قطعات مربوط به ایمنی نبوده و حذف آنها موردی در خودرو بوجود نمی‌آورد و فقط خودرو از حالت لوکسی خارج می‌شود.

نعمت بخش در ادامه صحبت‌های خود با تأکید براینکه در شش ماهه امسال افت تولید خودرو بسیار محسوس بوده است، گفت: در شش ماهه امسال دو خودروساز هر کدام حدود 4 هزار میلیارد تومان زیان داشتند و همچنان خودروها را با زیان تولید می‌کنند. قرار بود دولت زیان خودروسازان را پرداخت و حتی به آنها وام بدهد ولی هیچ کدام از این موضوعات اجرایی نشده و کمبود نقدینگی و مشکلات تولیدی عاملی شده تا شاهد افت تولید در صنعت خودروسازی کشور باشیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 117325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha