کد خبر 117328
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
شرکت هپکو برای واگذاری مجدد احیا می‌شود

پرشین خودرو: مدیر عامل هپکو: اقدامات خوبی درباره هپکو انجام شده است و شاهد اخبار خوبی از این شرکت خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، مدیر عامل شرکت هپکو گفت: اقدامات خوبی درباره هپکو انجام شده است و در دو تا سه ماه آینده، شاهد اخبار خوبی از این شرکت خواهیم بود.


آقای ابوالفضل روغنی با بیان اینکه نیاز به اصلاح ساختار‌های مالی، تولیدی و فناوری، موجب شد دولت در دوره ای، امور این شرکت را برعهده گیرد، افزود: با اقداماتی که سازمان خصوصی سازی دردست انجام دارد پس از این دوران گذار، شرکت هپکو برای واگذاری مجدد احیا می‌شود.


وی افزود : البته به گفته وزیر اقتصاد، شرکت هپکو دیگر به فرد واگذار نمی‌شود بلکه واگذاری این شرکت به مجموعه‌ای شناسنامه دار صورت خواهد گرفت.

 

هپکو


آقای روغنی گفت : بیشترین بحثی که در کشور برای واگذاری هپکو وجود دارد این است که کنسرسیومی از صنایع معدنی کشور شامل معدن داران بزرگ کشور برای در اختیار گرفتن هپکو اعلام آمادگی کردند، زیرا مشتریان اصلی هپکو هستند و در این باره تاکنون ۱۰ جلسه کارشناسی تشکیل شده است که بنده نیز در آن حضور داشتم.


مدیر عامل شرکت هپکو با بیان اینکه استاندار استان مرکزی، وزرای صنعت و اقتصاد و سازمان و بودجه، کمک‌های خوبی را در احیای هپکو ارایه می‌کنند، افزود : تصمیم بر این است تولید را در این مجموعه فعال کنیم که در این باره تصمیمات خوبی گرفته شده از جمله اینکه قرار است کنسرسیوم معدنی یادشده، سفارش گذاری برای ماشین آلات، قطعه سازی، تعمیر ماشین آلات معدنی و ساخت واگن‌های معدنی را که ظرفیت آن در داخل شرکت هپکو وجود دارد، انجام دهد.


آقای روغنی گفت : در جلسه‌ای که امروز داریم برای تولید ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در هپکو تصمیم گیری نهایی خواهد شد که اگر کار تولید در این مجموعه آغاز شود، کارگر هم به آینده شغلی خود امید پیدا می‌کند.


وی افزود : اگرچه برای قطعاتی مانند موتور، گیربکس و برخی قسمت‌های الکترونیک، به واردات متکی هستیم که ممکن است در اثر تحریم مشکلاتی برای تهیه آن داشته باشیم؛ اما بومی سازی را در این بخش آغاز کردیم که ادامه می‌دهیم تا بتوانیم رونق تولید را در این مجموعه به ارمغان بیاوریم.


مدیر عامل شرکت هپکو گفت : با تصمیماتی که در ستاد تسهیل گرفته شده ، مبالغی به عنوان حقوق و دیون عقب افتاده به کارگران پرداخت شده است که تا پایان شهریور امسال را شامل می‌شود البته طبیعی است که این روش غلط یعنی وام گرفتن از بانک‌ها و هزینه کردن آن صرف امور جاری را نباید ادامه دهیم بلکه باید تولید را احیا کنیم.


آقای روغنی با بیان اینکه رسانه‌های داخلی و به ویژه صدا و سیما نقش موثری در خنثی کردن فضاسازی رسانه‌های معاند در موضوع هپکو داشتند، افزود : از مسئولان سیاسی درخواست می‌کنم از هپکو در جریانات سیاسی استفاده نکنند، زیرا هپکو محیطی کارگری است که باید در آن کار و تولید کنیم تا به اقتصاد کشور و خانواده کارگر کمک شود بنابراین آثار ورود مسایل سیاسی به داخل هپکو بسیار زیان بار است و به هیچ وجه نفعی به شرکت نمی‌رساند.


وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر ۴۰ درصد سهم هپکو را در بورس در اختیار دارند و ۶۰ درصد آنهم مربوط به هیدرواطلس بوده که با درخواست خود مالک واگذار شده است، گفت : سازمان خصوصی سازی بنابر وظیفه ذاتی خود باید فعالیت‌های خود را در موضوع واگذاری شرکت هپکو آغاز کند و آماده سازی‌ها را انجام دهد و پس از آن هر تصمیمی که دولت و سازمان خصوصی سازی برای این شرکت بگیرند اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 117328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha