تاکید مجلس بر روند تدریجی توقف تولید خودروهای قدیمی در کشور

پرشین خودرو: در شرایط کنونی نیازمند یک روند تدریجی برای خروج و توقف تولید برخی از خودروها در داخل هستیم به همین جهت بعید می دانم شورای عالی استاندارد به سرعت نتیجه گیری کرده و مانع از تولید برخی از خودروهای داخلی شود.

رامین نورقلی پور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: هر چند در صورت تصمیم گیری شورای عالی استاندارد مبنی بر توقف برخی از خودروهای داخلی، بعید است بازار خودرو با واکنش شدیدی مواجه شود و این مساله تاثیر چندانی را در بازار و قیمت خودرو ایجاد نخواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته حضور خودروهای مربوط به سه دهه گذشته در کشور به لحاظ فنی و زیباشناختی، صحیح نیست در حالی که در سایر کشورها تولید چنین خودروهای منسوخ شده است.

وی در عین حال معتقد است با توقف تولید برخی از خودروهای قدیمی، می توان با افزایش تیراژ خودروهای دیگر جایگزین موقت و مناسبی را برای این خودروها داشته باشیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: البته سازمان ملی استاندارد در اجرای قوانین به وظیفه خود عمل می کند ضمن اینکه آلایندگی خودروها هم موضوع مهمی است و باید خودروهایی که تولید می شوند استاندارد لازم را کسب نمایند.

نورقلی پور همچنین با توجه به طرح موضوع توقف تولید برخی از خودروها بر بازار خودرو، اظهار داشت: طرح چنین مواردی دو موضوع متفاوت است و باید هر یک به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد، بحث عرضه خودرو به بازار از مواردی است که به دلیل کمبودهای ناشی از تحریم ها ایجاد و در ماههای گذشته موجب نوسان قیمت در بازار خودرو گردید.

 

پراید



وی ادامه داد: البته در شرایط کنونی نباید چنین دیدگاهی در کشور وجود داشته باشد که برای کنترل بازار خودرو باید خودروهای خارج از استاندارد های قانونی و تعریف شده تولید شوند؛ ضمن اینکه چالشی که در خصوص قیمت خودرو وجود دارد از موضوعاتی است که باید از مجاری خودش مورد ارزیابی قرار گیرد و مدیریت شود تا شاهد نوسان قیمت در بازار نباشیم.

باید شرایط بین المللی را به نفع خودمان مدیریت کنیم / دستیابی خودروهای تولیدی به استانداردهای معقول!

وی در عین حال معتقد است یکی از مسائل بسیار مهمی که برای حفظ شرایط محیطی و یا دوری از آلایندگی شهرها نیاز داریم دستیابی خودروها به استاندارد معقول است.

مقصر اصلی شرایط کنونی استانداردهای تولید به هیچ وجه فضای داخلی نیست

نماینده کردکوی، ترکمن، بندرگز در خانه ملت با اشاره به اینکه مقصر اصلی شرایط کنونی استانداردهای تولید به هیچ وجه فضای داخلی نیست و عمدتا ناشی از شرایط خارجی متاثر از تحریم هاست، افزود: تا زمانی که نتوانیم شرایط بین المللی را به نفع خودمان مدیریت کنیم شاهد این مسائل و نوسانات خواهیم بود.

تعامل خودروسازان با شرکای جدید برای ایجاد سورس های جدید در بازار

نورقلی پور اظهار کرد: امیدواریم شرایط بین المللی هر چه سریعتر بهبود یابد تا بتوان تعاملاتی را با شرکتهای خارجی آغاز کرد هر چند هم اکنون نیز در حال تعامل با خودروسازان دیگر در دنیا هستیم تا سورس های دیگری را ایجاد و وارد بازار نماییم.

وی همچنین مدیریت خوب بانک مرکزی در کنترل و تثبیت نرخ ارز را ایجاد اثبات قیمتی در بازار اغلب کالاها موثر دانست و به خبرنگار پرشین خودرو تاکید کرد: تعادل و ثبات نسبی نرخ ارز در ماههای اخیر بر جریان بازار خودرو نیز تاثیر گذار بوده و قیمت خودرو را از حالت شتابان خارج و در مسیر تعادل سوق داده است.

وی در پایان ضمن اشاره به کنترل و ثبات عوامل داخلی بر نقش موثر شرایط خارجی بر جریان تولید خودروسازان پرداخت و اخاظر نشان کرد: علی رغم مشکلاتی که در حوزه تولید خودرو چه در بخش تامین مواد اولیه و قطعات منفصله و قطعات خاص کاربردی، خودروساز و قطعه ساز را دچار برخی محدودیت ها کرده است امیدواریم شرایط بین المللی بهبود یافته و به شرایط پیش از تحریم و جتی بهتر از آن نیز دست یابیم.

کد خبر 117343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha