احداث اولین کارخانه تولید خودرو سواری در منطقه آزاد انزلی

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: نخستین واحد مونتاژ و تولید خودرو سواری در استان گیلان در منطقه آزاد انزلی احداث  می شود که در فاز نخست 12 هزار خودرو سواری با قوای محرکه بنزینی و الکتریکی تولید خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، وحید طالب پور در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از بررسی درخواست، سوابق و توانمندی های شرکت متقاضی، مقرر شد نخستین واحد مونتاژ و تولید خودرو سواری در استان گیلان در منطقه آزاد انزلی احداث شود.


عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: واحد تولیدی فوق در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع و با زیربنای 10 هزار مترمربع فضای تولیدی مسقف، در فضای پسکرانه مجتمع بندری کاسپین ایجاد می شود تا گام بلندی در مسیر عملیاتی سازی راهبرد بنادر نسل سوم در این مجموعه بندری فراهم شده و منطقه آزاد انزلی وارد حوزه فعالیت صنعت خودروسازی کشور شود.

 

تولید خودرو


طالب پور گفت: اولین محصولات تولیدی آزمایشی بعد از اخذ مجوزهای لازم و نصب خطوط تولید، در بهار سال آینده وارد بازار خواهد کرد و براساس توافقات صورت گرفته 20 درصد خودروهای تولیدی به بازارهای مصرف روسیه، سوریه، عراق، جمهوری آذربایجان، اوکراین و کشورهای منطقه صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت کاسپین موتور یاران در فاز نخست، در یک شیفت کاری توانایی تولید 12 هزار خودرو سواری و خودرو ( suv شاسی بلند) با تکنولوژی چینی و ژاپنی، با قوای محرکه بنزینی و الکتریکی را دارد که در فاز نخست به صورت مستقیم برای 200 نفر اشتغالزایی شده و به صورت غیرمستقیم نیز در حوزه هایی چون خدمات پس از فروش برای 600 نفر فرصت اشتغال پدید می آید.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف سال های اخیر اقدام به ایجاد کریدور جدید تجاری چین، قزاقستان و ایران با محوریت این منطقه کرده و از سوی دیگر با بهره‌برداری از مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم، جذب سرمایه‌گذاران تولیدی، فرآوری و پردازش کالا به منظور صادرات به بازارهای مصرف کشورهای منطقه، به ویژه روسیه را در اولویت برنامه های راهبردی سازمان قرار داده که شروع به کار نخستین واحد تولیدی خودرو سواری در این منطقه را باید در همین راستا ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 117350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha