در کوهستان با دوچرخه الکتریکی پژو برانید +عکس

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی پژو از کوهنورد سالم و تمام الکتریکی خود برای ورزشکاران دوچرخه سوار رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دوچرخه ها فقط وسایل نقلیه تفریحی نیستند، زیرا مردم سالهاست که از آنان برای رفت و آمدهای روزانه خود استفاده می کنند و با استفاده از آنان می توانند از انتظار در ترافیک های شلوغ شهری فرار کنند و از طرفی دیگر هم می توانند هیچگونه آلایندگی تولید نکرده و به محیط زیست خود هم آسیبی وارد نکنند.

 

دوچرخه

 

در این مسیر شرکت های زیادی برای تولید و عرضه دوچرخه به بازارهای جهانی وجود دارند، اما در این بین خودروسازانی هم هستند که در کنار تولید اتومبیل برای مشتریان، نیاز دوچرخه سواران را هم برآورده می کنند، درست همانند کمپانی خودروسازی پژو که پایه و اساس نام آن با تولید و عرضه دوچرخه به مشتریان شکل گرفته و با شروع تجارت اتومبیل خود، دست از کار سابق خود برنداشته است.

 

دوچرخه

 


به خیلی قبل‌تر اگر برگردیم، کمپانی خودروسازی پژو همانند برخی از شرکت‌های خودروسازی امروزی پیش از آنکه به صنعت خودروسازی ورود پیدا کند، به تولید و عرضه دوچرخه‌های مختلف برای انواع سنین می‌پرداختند. به طور دقیق‌تر، برند فرانسوی "پژو" از سال 1882 میلادی به تولید و عرضه دوچرخه می‌پرداخت و برای اولین بار در سال 1892 میلادی هم دوچرخه‌ای تاشو توسط "هنری جرارد" برای استفاده در ارتش فرانسه ابداع شد.

حال به پشتوانه بیش از 100 سال تجربه در تولید دوچرخه‌های مختلف، این کمپانی جدیدا از دوچرخه‌ای الکتریکی برای استفاده در کوهستان رونمایی کرده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 

دوچرخه


جدیدترین ساخته پژو تخت عنوان eM01 FS PowerTube شناخته می شود و علاوه بر اینکه نیروی محرک اصلی توسط پدال زدن تامین می‌شود، یک سیستم محرک الکتریکی هم در نظر گرفته شده که نیروی خود را از یک موتور الکتریکی جدید توسعه پیدا کرده توسط شرکت "بوش" آلمان تامین می‌کند. این باتری‌ها با ظرفیت بالای 62 وات ساعتی خود، تنها با یک بار شارژ کامل می‌توانند دوچرخه و سرنشینش را تا مسافتی حدودا 140 کیلومتری با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت همراهی کند که در حال حاضر محدوده حرکت بالاتری نسبت به بسیاری از خودروهای الکتریکی موجود در بازار دارد.

هرچند نباید این موضوع را از قلم انداخت که موتور الکتریکی این دوچرخه می تواند تا عدد حیرت انگیز 75 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای مسیرهای کوهستانی و بالا رفتن از شیب های تند قدرتی فوق العاده خواهد بود.

کد خبر 117366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha