تویوتا یاریس به ایستگاه چهارم رسید + تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا چندی پیش چهارمین نسل از کوچک ترین عضو خانواده خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تویوتا یاریس، کوچک ترین عضو خانواده تویوتا خواهد بود که در روزهای گذشته تصاویری بدون پوشش از آن در رسانه های مختلف خبری منتشر شد، اما تویوتا بلافاصله پس از آن رونمایی رسمی کوچک ترین عضو خانواده خود را انجام داد و نسل چهارم تویوتا یاریس با تغییرات اساسی در ظاهر و باطن خود رسما رونمایی شد و قرار است که برای تامین بازارهای اروپایی در کشور فرانسه و همچنین برای تامین بازارهای آسیایی در خود ژاپن تولید و عرضه شود.

 

یاریس



در ظاهر، تویوتا یاریس نسل جدید تغییرات اساسی دریافت کرده است و حالا چهره آن چه در بخش جلو و چه در بخش عقب، جذاب تر و خشن تر از قبل شده است، هرچند این خودرو همچنان ظرافت های خود را دارد و نباید آن را یک خودروی ریز اندام خشن بدانیم. مهم ترین ویژگی این خودرو در نسل جدید را می توانیم دریافت نسل جدید پلتفرم جهانی TNGA بدانیم که تاثیر آن در ابعاد اتومبیل باعث شده تا این خودرو حدود 5 میلی متر طول کمتر و حدود 40 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به نسل قبل خود داشته باشد که این کاهش ارتفاع قطعا در آیرودینامیک و بهبود آن تاثیرگذار خواهد بود و از طرفی دیگر شرکت خودروسازی تویوتا در داخل کابین تویوتا یاریس نسل چهارم ارتفاع محل نصب صندلی های اتومبیل را کاهش داده است تا کاهش ارتفاع کلی اتومبیل جبران شده و تاثیری در کاهش فضای سر سرنشینان نداشته باشد.

 

یاریس



البته در کنار کاهش ابعاد اتومبیل، شرکت خودروسازی تویوتا 50 میلی متر به فاصله بین دو محور و همچنین 50 میلی متر به عرض کلی اتومبیل اضافه کرده است و همین موضوع باعث خواهد شد تا سرنشینان فضای بیشتری در داخل کابین، بویژه در فضای پای خود داشته باشند.

 

یاریس



از طرفی دیگر، شرکت خودروسازی تویوتا مدعی است که ایمن ترین خودروی هاچ بک سایز کوچک شهری را طراحی کرده است و علاوه بر مقاومت بدنه، تجهیزات استانداردی همچون سیستم هشدار خروج از جاده، کروز کنترل هوشمند با رصد ترافیک و برد کامل و همچنین در بین سرنشینان جلوی خود مجهز به کیسه هوای مرکزی شده است که از برخورد سر راننده و سرنشین جلو هنگام وارد آمدن ضربات جانبی جلوگیری می کند. هرچند باید منتظر تست ایمنی این خودرو توسط موسسات ایمنی باشیم و آنوقت است که می دانیم ساخته جدید تویوتا چقدر با ادعای این شرکت سازگاری دارد.

در بخش فنی، شرکت خودروسازی تویوتا در کنار یک موتور 1 لیتری سه سیلندر و همچنین یک موتور 1.5 لیتری بنزینی، از یک سیستم محرک هیبریدی هم استفاده کرده است که در واقع نسل جدید سیستم های محرک هیبریدی تویوتا بوده و نسخه های بزرگ تر آن بر روی تویوتا کمری، کرولا و همچنین راوفور مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم محرک مجهز به یک موتور الکتریکی 79 اسب بخاری و همچنین یک موتور بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر با چرخه اتکینسون خواهد بود که طبق ادعای کمپانی خودروسازی تویوتا حدود 15 درصد کارایی بیشتری نسبت به پیشرانه های محرک هیبریدی قبل این شرکت داشته و می تواند تا 20 درصد به کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده تویوتا یاریس کمک کند.

کد خبر 117384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha