تدوین سند همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه‌ حمل‌ونقل

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تدوین سند همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه‌های حمل‌ونقل و انرژی، گفت: این برنامه اولویت دو کشور است.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام آدم‌نژاد ، اظهار کرد: اخیراً در ادامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، پانزدهمین دور اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی به ریاست وزرای راه و شهرسازی و امور خارجه ترکمنستان در شهر عشق‌آباد برگزار شد.


وی با یادآوری این‌که این اجلاس پس از چهار سال برگزار و سند پروتکل آن امضا شد،‌ تصریح کرد: برپایی کمیسیون مشترک آنهم در شرایط فعلی منطقه‌ای و در مناسبات دو جانبه اهمیت بسیار دارد و نقطه عطفی در سطح همکاری‌های دو کشور به شمار می‌رود.

 

حمل و نقل

 

وی با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون در حاشیه اجلاس با معاون رییس‌جمهور در امور صنعت، ارتباطات و حمل و نقل ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد،‌افزود: از دیگر موفقیت‌ها در جریان اجلاس، برگزاری همایش مشترک تجاری با حضور چندین شرکت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بود که مورد توجه هم واقع شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ روسای مسئول کمیسیون طرف‌ها در اقدامی دیگر، دستور تدوین برنامه زمان‌بندی کاری برای عملیاتی شدن مفاد سند اجلاس را به خصوص در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل و تجاری صادر کردند که نهایتا تنظیم و تدوین شد.

به گفته آدم‌نژاد، این برنامه اولویت طرف‌ها خواهد بود. به نظر میرسد درصورت اجرای آن، مناسبات به مسیر سابق باز خواهد گشت.

وی همچنین گفت: وزیر راه و شهرسازی با شرکت در مراسم روز ملی ترکمنستان، برگزاری کمیسیون، شرکت در نمایشگاه صنعت ترکمنستان در ابتدای ورود، انعطاف با طرف مقابل البته با حفظ و در نظر گرفتن منافع ملی، تمایل به ارتقای همکاری و حسن تفاهم خود را نشان داد.

وی تاکید کرد:‌ برپایی کمیسیون آنهم در شرایط موجود می‌تواند موصوع سفر رییس جمهور ترکمنستان به تهران را هموارتر کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 117410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha