کد خبر 117411
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
مفقودی گذرنامه را به پلیس اطلاع دهید

پرشین خودرو: رییس پلیس بین‌الملل ناجا از شهروندان خواست که اگر گذرنامه‌شان را گم کرده‌اند، موضوع را حتما به پلیس گزارش کنند.

به گزارش پرشین خودرو،  سردار هادی شیرزاد، درباره فعالیت سامانه اینترپل برای گذرنامه‌های مفقودی گفت:‌ در پلیس بین‌الملل سامانه‌ای وجود دارد که آخرین وضعیت گذرنامه‌های مفقود شده در آن ثبت می‌شود، بنابراین اگر فردی گذرنامه‌اش را گم کرده یا گذرنامه‌اش به سرقت رفته باشد لازم است که حتما موضوع را به پلیس گزارش دهد تا به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی اطلاعات مربوط به گذرنامه در این سامانه ثبت شود.

 

گذرنامه


وی ادامه داد:‌ همچنین آن دسته از افرادی که گذرنامه‌شان مفقود شده و قبلا گزارش آن را در سامانه اینترپل ثبت کرده‌اند، در صورتی که گذرنامه‌شان را پیدا کرده‌اند باید موضوع را مجددا به پلیس گزارش کنند تا ما آن را از لیست گذرنامه‌های مفقودی در سامانه پلیس بین‌الملل خارج کنیم.


شیرزاد با بیان اینکه ایا این سامانه در ایام اربعین نیز فعال بود؟ گفت: فعالیت این سامانه مربوط به زمانی خاص نیست و اگر زائران اربعین نیز گذرنامه‌شان مفقود شده یا به سرقت رفته‌است، باید حتما موضوع را به پلیس گزارش دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 117411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha