ایراد حقوقی ادغام طرح ساماندهی با گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان

پرشین خودرو: از نظر حقوقی ادغام طرح تحقیق و تفحص و طرح ساماندهی صنعت خودرو مفهومی ندارد مگر اینکه بخواهند پیشنهادات جدیدی را در این طرح ها لحاظ کنند در حالی که طرح ساماندهی صنعت خودرو از موارد برگشتی از شورای نگهبان و جزء طرح هایی است که به نظر می رسد امکانی برای تغییرات جدیدتر نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اخیرا یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در گفت و گو با سایت مجلس اعلام کرده که تا تکمیل شدن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع مسکوت خواهد ماند این در حالی است برخی از نمایندگان مجلس چندی پیش اعلام کردند که کمیسیون صنایع و معادن در پی رفع ایرادات شورای نگهبان از طرح ساماندهی صنعت خودرو است.

این نماینده مجلس همچنین از تشکیل کمیته ای در کمیسیون صنایع خبر داده و عنوان کرده که قرار است با تشکیل این کمیته نتایج گزارش تحقیق و تفحص و طرح ساماندهی خودرو ادغام و به‌صورت موضوع واحد به صحن علنی مجلس ارائه شود.

حال با گذشت مدت کوتاهی از اعلام خبر تشکیل کمیته ای برای ادغام این دو طرح و ارائه به صحن علنی، برخی خبرها حاکی از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس دارد. موضوعی که به گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع تاکنون در این کمیسیون مطرح نشده است.

طرح ساماندهی صنعت خودرو امکانی برای تغییرات جدیدتر ندارد

عبدالله رضیان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن عدم اطلاع از طرح ادغام گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان و طرح ساماندهی خودرو و تشکیل کمیته ای با این هدف عنوان کرد: از نظر حقوقی ادغام این دو طرح مفهومی ندارد مگر اینکه بخواهند پیشنهادات جدیدی را در این طرح ها لحاظ نمایند.

 



عضو و دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی صنعت خودرو از موارد برگشتی از شورای نگهبان است و جزء طرح هایی است که به نظر می رسد امکانی برای تغییرات جدیدتر نداشته باشد.

وی تاکید کرد: به رغم برخی اظهارات و نشر خبرهایی در خصوص قرائت گزارش تحقیق و تفحص و احتمال ادغام آن با طرح ساماندهی صنعت خودرو، تاکنون هیچ یک از این موارد در کمیسیون صنایع مجلس مطرح نشده است.

کمیسیون صنایع در جریان پیشنهاد جدبد هیات تحقیق و تفحص نیست

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اینکه به چه دلیل چنین موضوعی مطرح شده و آیا تنها در قالب پیشنهادی بیان شده است، باید منتظر بود تا این پیشنهاد در کمیسیون صنایع مطرح شود و سپس در این خصوص آن اظهار نظر دقیق تری داشت.

رضیان در پایان تصربح کرد: تاکنون هیچ گزارشی از تحقیق و تفحص از خودروسازان در کمیسیون صنایع و معادن مطرح نشده است به نظر می رسد بیشتر مواردی که در خصوص ادغام این طرح ها عنوان شده ارزیابی برخی از اعضای هیات تحقیق و تفحص است که باید به صورت پیشنهاد در کمیسیون مطرح شود و سپس در این ارتباط تصمیم گیری شود.

کد خبر 117412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha