خط آهن شلمچه-بصره در مرحله تحویل زمین قرار دارد

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط آهن شلمچه-بصره در مرحله تحویل زمین قرار دارد، گفت:ساخت بزرگراه مهران – نجف در دستور کار قرار دارد که در این راستا مذاکرات لازم با طرف عراقی انجام شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی اظهار داشت: تعامل و پکپارچگی اجرایی سازمان‌ها و دست‌اندرکاران طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی، تجربه موفقی را در سال‌جاری رقم زد.


وی افزود: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی در مراحل مختلف اجرای این طرح و فراهم ساختن امکانات سفر قبل از آغاز، باعث شد سفر زائران به خوبی انجام شود به گونه‌ای که امسال با افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری زائران نسبت به سال گذشته، زائران با نظم مطلوبی به نجف و کربلا اعزام شدند.

 

محمد اسلامی

 


وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: امسال با تمرکز بر تکمیل، ساخت و بهسازی محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها و تجهیز پایانه‌های مرزی همچنین ساماندهی تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های پایانه‌های مرزی سعی در ارتقای سطح خدمات به زائران شده است.

اسلامی یادآور شد: همچنین توسعه محور مهران به پایانه مرزی و تبدیل آن از چهارخطه به شش خطه و تفکیک مسیر موکب‌ها از سواره‌روها، الزامی است که در دستور کار قرار دارد و امسال در مرز چذابه اجرایی شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در راستای ارتقای خدمات مسافران به عتبات عالیات، اجرای عملیات ساخت بزرگراه مهران – نجف در دستور کار قرار دارد که در این راستا مذاکرات لازم با طرف عراقی انجام شده است همچنین اتصال خط آهن از شلمچه به بصره در حال پیگیری است که در مرحله تحویل زمین قرار دارد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در پایان از تمامی دست اندرکاران و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل، اصناف و انجمن‌های حمل و نقل و رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای که بی وقفه به امر جابه‌جایی مسافران فعالیت دارند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مهر

کد خبر 117431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha