رونمایی از خانه متحرک مفهومی و خودران گالیلئو هایمر

پرشین خودرو: گروه اروین هایمر آلمان، فعال درزمینه‌ی ساخت خودروهای تفریحی، خانه‌ی متحرک خودران و مفهومی گالیلئو را معرفی کرد. این خانه چشم‌اندازی از خودروهای آینده را نشان می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو،  به‌نظر می‌رسد فناوری رانندگی خودران آینده‌ی صنعت خودروسازی باشد و گروه اروین هایمر (Erwin Hymer Group) آلمان خودرو مفهومی گالیلئو (Galileo) را رونمایی کرده است تا نشان دهد خودروهای تفریحی آینده‌ی بدون فرمان چگونه خواهند بود. آن‌طورکه اروین هایمر خودرو مفهومی گالیلئو را تصور می‌کند، در آینده، آپارتمانی کوچک را شاهد خواهیم بود که در اتوبان حرکت خواهد کرد.

 

هایمر

 

گروه اروین هایمر خودرو خودران گالیلئو را به‌عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی ماژولار تصور می‌کند. شاسی تخت سیستم محرکه‌ی الکتریکی را نگه می‌دارد و این شرکت می‌تواند هر نوع بدنه‌ای را در بالای آن قرار دهد. طبق گفته‌ی مسئولان اروین هایمر، چنین طرحی امکان سفارشی‌سازی بیشتری برای فضای داخل اتاق فراهم می‌کند.

یکی دیگر از مزایای بهره‌گیری از فناوری خودران و پیشرانه‌ی برقی این است که به داشبورد یا دکمه‌ها و کلیدهای کنترل فیزیکی نیازی نیست. به‌عبارت‌دیگر، فضای کمتری در داخل کابین اشغال می‌شود و این به‌معنای فضای زندگی بیشتری برای افراد داخل خودرو تفریحی است. هایمر این موضوع را به‌عنوان راهی برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت خود از لحظه‌ی آغاز سفر معرفی می‌کند. تا وقتی سرنشینان به مقصد برسند، در خانه‌ای با تمام امکانات رفاهی سوار می‌شوند که هرچه بخواهند در آن فراهم شده است.

 

هایمر

 

ناگفته نماند هایمر از خودرو مفهومی گالیلئو به‌عنوان فرصتی برای تجسم مجدد در تجارت خانه‌ی متحرک استفاده می‌کند. نظریه‌ی شرکت اروین هایمر این است که افراد می‌توانند خودرو تفریحی را برای سفری خاص اجاره و امکانات داخلی آن را براساس نیازهای خود مشخص کنند. هنگامی که سفر به‌پایان رسید، اجاره‌کننده خودرو تفریحی را به هایمر برمی‌گرداند و شرکت می‌تواند قسمت بالایی بدنه را بردارد. به‌بیان‌بهتر، گروه بعدی به‌راحتی می‌تواند طرح دیگری برای داخل کابین سفارش دهد.

مسئولان معتقدند فناوری خودران باعث می‌شود هتل‌ها در آینده‌ای دور منسوخ شوند. طراحی جعبه‌ای‌‌شکل با دیوارهای شیشه‌ای به سرنشینان این خودرو اجازه می‌دهد بتوانند بدون نیاز به توجه به جلو، از منظره‌های اطراف جاده لذت ببرند و در طول شب، خواب راحتی تجربه کنند و بدون توقف به مسیر خود ادامه دهند تا در طول روز بتوانند برای انجام فعالیت‌های روزانه آماده باشند. 

 

هایمر

 

گالیلئو بسیار شبیه به شاتل‌های مفهومی جعبه‌ای‌شکلی است که در سال‌های اخیر در نمایشگاه‌های بزرگ خودرو و فناوری دیده‌ایم و در داخلشان امکاناتی ازجمله توستر و درهای کشویی وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، گالیلئو بسیار شبیه اتوبوس شهری است و پیکربندی آن که حتی بیشتر از روبوتاکسی‌های شهری فضا دراختیار سرنشینان می‌گذارد، به طراحان این امکان را می‌دهد فضای زندگی بزرگ‌تری در محیطی نسبتا کوچک ایجاد کنند.

شاسی خودرو می‌تواند اتاق لوکس دونفره‌ای را روی چرخ‌ها قرار دهد. گالیلئو در این مرحله هنوز طرحی مفهومی است؛ به‌همین‌دلیل، حداکثر شعاع حرکتی و سایر مشخصات فنی آن هنوز منتشر نشده است.

در‌حالی‌که اروین هایمر درزمینه‌ی فناوری خودران تازه‌وارد است، هیچ نشانه‌ای در دست نیست که قصد داشته باشد خانه‌ی متحرکی مانند گالیلئو را در سال‌های آینده راهی بازار کند. خودرو مفهومی گالیلئو نیز صرفا توضیح می‌دهد اگر پیشرفت فناوری خودران با سرعت ادامه یابد و قانون‌گذاران مقررات را به‌نحو مناسبی تدوین کنند، خودروهای خودران آینده در سال ۲۰۳۰ چگونه به‌نظر می‌رسند. ون کمپر ویژن‌ونچر (VisionVenture) که این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۹ رونمایی کرد، نگاهی واقع‌بینانه‌تر از چگونگی تکامل خانه‌ی متحرک در سال‌های پس از ۲۰۲۰ را ارائه می‌دهد.

اروین هایمر، تنها شرکتی نیست که با ایده‌ی تأثیرگذاری بر فناوری خودران در این کلاس از خودروها فعالیت می‌کند؛ زیرا سوزوکی نیز در نمایشگاه خودرو توکیو خودرو مفهومی Hanare را رونمایی کرد.

منبع: زومیت

کد خبر 117434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha