بانک مرکزی مسئول اوضاع کنونی خودروسازان است

پرشین خودرو: بانک مرکزی مسئول اوضاع کنونی خودروسازان است چرا زمانی که می دانید فرمول قیمت‌گذاری چه بلایی بر سر خودروسازان آورده، رئیس کل بانک مرکزی باید چنین صحبت هایی را در خصوص صنعت خودرو مطرح نماید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، داوود میزخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان در نشست مشترک انجمن خودروسازان و قطعه سازان با در واکنش به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل بودن خودروسازان داخلی ، اظهار داشت: اظهارات رئیس کل بانک مرکزی غیر کارشناسی و عوام فریبانه بود و در پاسخ باید گفت که بانک مرکزی هم فشل است زیرا نتوانسته نرخ تورم و نقدینگی را کنترل کند بنابراین اگر فشل کلمه درستی است بانک مرکزی در راس آن قرار دارد.

وی گفت: بانک مرکزی در انجام ماموریت‌های خود و اجرای سیاست های پولی و بانکی تاکنون فشل عمل کرده است و باعث شده خودروسازان نیز فشل شوند و در واقع مسئول اوضاع کنونی خودروسازان بانک مرکزی است.

وی در ادامه با به کنترل قیمت‌ها توسط دولت در سالهای اخیر اشاره کرد و عنوان کرد: پیش از انقلاب وزارت بازرگانی مسئول کنترل و نظارت بر قیمت خودرو بود اما در این روش منافع و سود تولیدکننده نیز در نظر گرفته می شد به طوری از محل همین سود موسس شرکت ایران خودرو سرمایه 10 میلیونی را به 150 میلیون افزایش داد و در نه تنها این پول را از کشور خارج نکرد بلکه در جهت و جهت اشتغال و کمک به صنعت کشور در مشهد و ایدم تبریز و ریخته‌گری سرمایه‌گذاری کرد.

 



مشاور انجمن خودروسازان افزود: متاسفانه امروز با سرکوب قیمتی خودروسازان نه تنها سودی به جیب خودروسازان نمی‌رود، بلکه سود و سرمایه ای باری ارتقا کیفیت و واردات ماشین آلات و تجهیزان جدید نیز باقی نمی ماند و تمامی این سودها به جیب دلالان سرازیر می شود.

میرخانی با توجه به زیان انباشته خودروسازان معتقد است 20 هزار میلیارد زیان انباشته خودروسازان پولی است که از دو شرکت ایران حودرو و سایپا خارج شده است و بدون شک این شیوه مدیریتی در صنعت خودرو موجب بروز مشکلات امروز خودروسازان شده است.

کد خبر 117461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha