بجای انداختن توپ به زمین یکدیگر در مسیر رفع مشکلات تولید حرکت شود

پرشین خودرو: پیش از آنکه به یکدیگر حمله کرده و توپ را به زمین یکدیگر بیاندازیم بهتر است در جهت رفع مشکلات تولید و صنعت کشور گام های جدی تری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان، در اولین نشست مشترک انجمن خودروسازان و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران با اشاره به برخی سوء مدیریت ها و غرض ورزی ها نسبت به صنعت خودروسازی کشور گفت: با برگزاری چنین نشست های مشترکی بنا داریم تا نسبت به شرایط موجود و اتفاقاتی ماههای آتی شفاف سازی نماییم.

وی گفت: در شرایط سختی که امروز قرار گرفته ایم برگزاری چنین نشست هایی این پیام را می رساند که بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است تا وفاق و همدلی و اتحاد را بین خودروسازان و قطعه سازان به اثبات برسانیم.

وی همچنین با اشاره به صحبت های اخیر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد: در فضایی که تا این میزان مشکلات در کشور وجود دارد مطلوب نیست که چنین صحبت هایی در خصوص صنعت خودرویی که 750 هزار نفر از آن اتزاق می کنند مطرح شود.

 

قطعه سازان



وی افزود: پیش از آنکه به هم حمله کرده و توپ را به زمین یکدیگر بیندازیم بهتر است در جهت رفع مشکلات تولید و صنعت کشور گام های جدی تری برداشته شود.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین با اشاره به برخی قضاوت های نادرست در خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی کشور از هر گونه گفتگو رسانه ای با رئیس کل بانک مرکزی استقبال کرد و با دعوت از رئیس بانک مرکزی به این مناظره عنوان کرد: بدون شک برگزاری چنین گفت و گوی رودرویی منجر به ارائه راهکارهای برای رفع مسائل و مشکلات موجود خواهد شد.

بیگلو در ادامه به برخی از مباحث در خصوص کیفیت قطعات پرداخت و اظهار کرد: خودروسازان به ما پول بدهند یا ندهند ما موظف به رعایت کیفیت هستیم و تلاش می کنیم که این مشکل هیچ تاثیری در کیفیت ها نداشته باشد.

وی همچنین به واردات برخی از قطعات خاص و های تک و تاثیر آنها بر نقص خودروها پرداخت و گفت: در حال حاضر عمده آمار خودروهای کسری و ناقص به علت نبود برخی از قطعات وارداتی و های تک ایجاد شده است.

وی در پایان با اشاره به برخی از هزینه های مالی خودروسازان، افزود: عمده هزینه های که امروز به خودروسازان وارد می شود از ناحیه قیمت گذاری، سوء مدیریت و هزینه های مالی است و اگر قرار باشد تغییری در این روند ایجاد شود باید نگاه به صنعت خودرو و قطعه سازی تغییر کند.

کد خبر 117471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha