طرح جاده‌ای سفرهای اربعین تا 3 آبان ادامه دارد

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه اغلب زوار اربعین به کشور بازگشته‌اند، گفت: طرح جاده‌ای سفرهای اربعین تا سوم آبان ادامه دارد و اتوبوس ها کماکان در 4 پایانه مرزی مستقر هستند.

به گزارش پرشین خودرو، داریوش باقرجوان ،‌ در تشریح آخرین جزئیات سفرهای بازگشت زوار اربعین اظهار داشت: طرح سفرهای حمل و نقل عمومی جاده‌ای اربعین از 10 مهرماه آغاز شد و تا سوم آبان‌ماه ادامه دارد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با این حال موج گسترده بازگشت زائران از شب گذشته خیلی کمتر شد و هم‌اکنون بازگشت زائران به صورت آرام در حال انجام است؛ اغلب زائران در روزهای گذشته به کشور برگشته‌اند و کشور عراق بیشتر زائرانی که به این کشور وارد شده بودند را راهی کرده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، 45 درصد زائران اربعین از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند.

 

اربعین



باقرجوان با اشاره به اینکه در حال حاضر اتوبوس در چهار پایانه مرزی به وفور استقرار یافته است، گفت:‌ پیش از این به محض ورود زائر و سوار شدن، اتوبوس‌ ناوگان حرکت می‌کرد، اما امروز به دلیل کاهش زوار، اتوبوس‌ها منتظر ورود زائران هستند تا تعداد صندلی‌ها تکمیل شود و حرکت کنند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همچنین با توجه به عرضه بیش از تقاضای صندلی اتوبوس در پایانه‌های مرزی، نرخ‌ها نیز تعدیل شد و تخفیف هم اعمال می‌شود.



* برقراری سرویس‌های فوق‌العاده در مسیر مشهد در ایام شهادت امام رضا

وی درباره تأمین ناوگان سفرهای زیارتی ایام شهادت امام رضا(ع) به خراسان رضوی و شهر مشهد، اظهار داشت: این موضوع از سوی ستاد سفرهای پایان ماه صفر در خراسان رضوی دنبال می‌شود.

باقرجوان افزود: در آن ایام ما زائرانی داریم که با پای پیاده از خراسان‌های شمالی و جنوبی و همچنین دیگر شهرهای خراسان رضوی ‌به حرم امام رضا (ع) می‌آیند و در سفر بازگشت، مایل هستند از اتوبوس استفاده کنند، در این راستا ستاد سفر خراسان رضوی برای تأمین ناوگان تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ در راستای خدمات‌دهی به دیگر زائرانی که از استان‌ها و شهرهای دیگر در ایام شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) قصد سفر به مشهد مقدس را دارند، سرویس‌های برنامه‌ای و فوق‌العاده در نظر گرفته شده است و ‌ از نظر عرضه بلیت و سفر هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از آن منظر که عمده زائرانی که با پای پیاده به حرم امام رضا(ع) آمده‌اند از خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی هستند، برای سفر بازگشت آنها تمهیداتی را درنظر گرفته‌ایم تا از نظر تأمین ناوگان با مشکلی مواجه نشوند.

منبع: فارس

کد خبر 117494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha