جاده‌های مطلوب‌تر با استفاده از تکنیک و مصالح استاندارد

پرشین خودرو: هر زمان که از تکنیک و مصالح استاندارد در روسازی استفاده شد، شاهد جاده های مطلوب بودیم.

به گزارش پرشین خودرو، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات بر ضرورت اصلاح رویکرد در حوزه قیر و آسفالت تاکید کرد و گفت: برای ایجاد نهضت تغییر در زیر ساخت‌های کشور، باید همه دست اندرکاران دست به دست هم دهند.

 

محمد اسلامی


محمد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با بیان اینکه فرصت صادرات خدمات فنی و مهندسی فوق العاده‌ای در کشور برای تبدیل ایران به برندی زرین و جهانی ایجاد شده است تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که رویکرد‌های ما صرف نظر از وضعیت بودجه و مالی، باید در قالب یک مهندسی ارزش در جایگاه واقعی قرار گیرد و ادامه یابد.


وی افزود: هر زمان که از تکنیک و مصالح استاندارد در روسازی استفاده شد، شاهد اجرای طرح های باکیفیت بودیم، بنابراین نباید اجازه استفاده از مواد غیر مرغوب در رو سازی راه‌ها داده شود تا شاهد برخورداری از جاده‌های مطلوبی باشیم.


وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید در زمینه فرایند‌های طراحی و ساخت، یک اقدام جدی انجام شود، افزود: نیازمند تبدیل راه‌ها به برند‌های مشخصی هستیم که در صورت برخورداری از دوام و کیفیت بالا به نام همان برند ثبت و ماندگار شود.


وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بودجه و اعتبارات نباید طرح های ناقص از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه افتتاح شود و نظارت و برخورد با اینگونه طرح ها در دستور کار قرار گیرد.


اسلامی بر استفاده از الگو‌های متفاوت در راهسازی تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم رفت و آمد‌ها و حمل و نقل که بیانگر افزایش تقاضا برای ظرفیت جابه‌جایی است باید ظرفیت راه‌ها توسعه یابد.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از نقشه پهنه بندی قیر بر اساس عملکرد بیان داشت: بخش کارفرمایی و پیمانکاری باید امروز متعهد شوند که به این نقشه و برنامه، جامه عمل بپوشانند.


وی افزود: درخصوص قابلیت تجهیزات و کارآمدی، باید شرکت‌ها و پالایشگاه‌ها حساس و این تشکیلات به تجهیزات مطلوب مجهز شوند.


وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در کشور فرصت صادرات خدمات فنی مهندسی فوق‌العاده‌ای وجود دارد تا برند ایران را به برند زرین تبدیل و این وظیفه دولت است که شرکت‌ها را تقویت و در مقابل باید عرصه را برای شرکت‌های ناکارآمد و سودجو تنگ کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 117500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha