60 درصد آلودگی هوا مربوط به سیستم حمل و نقل کشور است

پرشین خودرو: 60 درصد آلودگی هوا شهرها مربوط به سیستم حمل و نقل کشور است؛ اتفاقی که باید علت آن را در صنعت خودرو دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در مراسم امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی با طرح این سوال که هدف گذاری صنعت خودرو در حوزه مصرف سوخت کجاست؟ اظهار داشت: در حال حاضر 60 درصد آلودگی هوا شهرها مربوط به سیستم حمل و نقل در کشور است .

وی با اشاره به برخی از آمارهای نگران کننده در مصرف انرژی در کشور گفت: در حال حاضر شدت مصرف انرژی در ایران 3 برابر متوسط مصرف دنیا است و در سیستم حمل و نقل 1.5 برابر متوسط مصرف دنیا مصرف سوخت صورت می گیرد؛ اینها مواردی است که با کمک شرکتهایی همانند ایران خودرو ، فرهنگ سازی و منطقی کردن قیمت ها می توان اصلاح کرد.

وی در ادامه به تلاش های شرکت بهینه سازی در حوزه کنترل مصرف سوخت پرداخت و گفت: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با استفاده از تمام توان توانسته است مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور را به پیش ببرد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین همراهی شرکتهای خودروسا را در این مسیر بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امید است ایران خودرو با تیمی که در اختیار دارد در صنعت خودرو تحول ایجاد کند.

 

دلاویز



دلاویز در ادامه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در صنعت دفاعی کشور خاطر نشان کرد: در صنعت دفاعی با وجود چالش ها توانستیم از مسیرهای سختی عبور کنیم و به تکنولوژی های برتری دست یابیم و به طور قطع در صنعت خودرو هم با وجود متخصصان و نگاه به دانش و توانمندی ملی می توانیم این مسیر را طی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در توسعه با مسیری که در حوزه مصرف در کشور در پیش گرفته ایم موفق نخواهیم بود، تاکید کرد: باید از ظرفیت 140 هزار تاکسی پایه گاز سوز در کشور استفاده شود که مسلما تکنولوژی آن در اختیار شرکتهای خودروساز است.

وی همچنین با اشاره به وجود 15 میلیارد دلار قاچاق سوخت و اختصاص 75 میلیارد دلار یارانه انرژی اظهار داشت: آیا با این ارقام می توان به توسعه دست یافت ، قطعا این مسیر توسعه در کشور نیست و باید این امار و ارقام اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در پایان گفت: در حال حاضر حدود 320 میلیون معادل بشکه نفت در سیستم حمل و نقل کشور انرژی مصرف می شود؛ اتفاقاتی که علت آن را باید در صنعت خودرو دنبال کرد.

کد خبر 117504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha