دنزا X خودروی دو رگه دایملر و BYD رونمایی شد + تصاویر

پرشین خودرو: دنزا X، پروژه مشترک BYD و دایملر در قامت یک خودروی شاسی بلند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی دایملر برای تولید خودرو در چین، با یکی از شرکای چینی خود سرمایه گذاری مشترک دارد و آن هم شرکت خودروسازی BYD خواهد بود. شرکت خودروسازی چینی که محصولات آن توسط کارمیا در بازار کشور عرضه شده است و حالا به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شریک چینی کمپانی خودروسازی دایملر آلمان به شمار می‌آید که با راه اندازی برند "دنزا"، محصولات مشترک خود را با سیستم‌های محرک الکتریکی پیشرفته تولید می‌کنند که جدیدترین پروژه مشترک آنان تحت عنوان "دنزا X" و در قالب یک خودروی شاسی بلند با استایل محصولات مرسدس بنز معرفی شده است.

 

دنزا



این خودروی شاسی بلند برخلاف شعار اصلی شرکت "دنزا" در خصوص طراحی و ساخت محصولات تمام الکتریکی، هم در نسخه الکتریکی و هم در نسخه پلاگین هیبریدی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و طول بزرگ 4.89 متری آن می تواند امکان نصب 7 صندلی برای سرنشینان در کنار فضای مناسب را فراهم کند.

 

دنزا



همانطور که گفتیم، مشتریان چینی قادر خواهند بود تا این خودروی شاسی بلند را با دو سیستم محرک خریداری کنند. گزینه اول آنان یک نسخه پلاگین هیبریدی خواهد بود که متشکل از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با حداکثر خروجی قدرت 192 اسب بخاری بوده و توسط دو موتور الکتریکی با قدرت 150 اسب بخاری بر روی محور جلو و قدرت 240 اسب بخاری بر روی محور عقب حمایت خواهد شد.

 

دنزا



این سیستم محرک دقیقا همانی است که شرکت خودروسازی "بی وای دی" بر روی شاسی بلند "تانگ" مورد استفاده قرار داده است و در ادامه خودروی شاسی بلند دنزا X هم با سود جستن از پلتفرم "بی وای دی تانگ"، موفق به دریافت این سیستم محرک قدرتمند با خروجی قدرت بیش از 500 اسب بخار شده است که می تواند شتاب صفر تا صد کمتر از 5 ثانیه به همراه داشته باشد.

از طرفی دیگر، سیستم محرک الکتریکی تنها یک موتور الکتریکی خواهد داشت، اما همین یک موتور می تواند خروجی قدرت 242 اسب بخاری و همچنین محدوده حرکت بیش از 500 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود داشته باشد که جزییات بیشتر آن در آینده منتشر خواهد شد. در پایان لازم است بدانید که این خودروی شاسی بلند از اوایل سال آینده میلادی در بازار چین عرضه خواهد شد.

 

تصاویر بیشتر از این خودرو را در آلبوم تصاویر انتهای خبر مشاهد کنید.

کد خبر 117509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha