کد خبر 117515
۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
تلاش برای تبدیل چابهار به یک بندر استراتژیک

پرشین خودرو: قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه دو هدف اصلی در بند چابهار دنبال می شود، گفت: بندر چابهار یک گوهر ناشناخته در جنوب شرق کشور است.

به گزارش پرشین خودرو، حسین مدرس خیابانی امروز در جلسه شورای توسعه بندر چابهار گفت: عزم جدی برای تبدیل چابهار به یک بندر استراتژیک در کشور بوجود آمده است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه بندر چابهار یک گوهر ناشناخته در جنوب شرق کشور است افزود: تحریم ها باعث شد تا به عنوان یک فرصت به این منطقه نگاه شود.

وی با بیان اینکه دو هدف اصلی در بند چابهار دنبال می شود بیان داشت: توزیع متوازن تخلیه کالاها و استفاده متوازن از بنادر جنوبی هدف نخست و استفاده از قابلیت این بندر به عنوان کریدور ارتباطی استراتژیک با کشورهای آسیای شرقی هدف دوم است.

 

بندر چابهار


مدرس خیابانی بیان داشت: باید با مشوق های لازم بخش خصوصی رابرای حضور در بندر چابهار تشویق کرد.

وی افزود: بندر چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی های بالای ۸۰ هزار تن دارد و از ۱۵ اسکله با آبخوری ۱۴ و نیم تا ۱۶ برخوردار است.

مدرس خیابانی بیان داشت: وجود مخازن و انبارها و تجهیزات مکنده غله در بندر چابهار ظرفیت مناسبی برای پهلوگیری کشتی های شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با بخش خصوصی گفت: بر این اساس مقصد برخی محموله های نهاده های بخش خصوصی بندر چابهار شده است.

وی افزود: همچنین ایمیدرو در حال برنامه ریزی است تا صادرات بخشی از سنگ آهن ، سیمان و سنگ های تزیینی از طریق این بندر انجام شود.

منبع: فارس

کد خبر 117515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha