کد خبر 117524
۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
جریمه ماهانه 500 راننده تاکسی متخلف در تهران

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه ماهانه حدود 500 راننده تاکسی به دلیل تخلفات توبیخ و جریمه می‌شوند، گفت: در روزهای بارانی نظارت‌ بر تاکسی‌ها تشدید می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، درباره گلایه برخی از شهروندان به دلیل کمبود تاکسی هنگام وقوع بارش‌ها در پایتخت، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های زیادی در این زمینه قبل از شروع پاییز انجام و دستورالعمل ویژه‌ای برای خطوط در نظر گرفته شده است.

وی افزود: البته در برخی از خطوط جای نگرانی در این زمینه نداریم ولی برخی از خطوط به دلیل افزایش تقاضا و برخی از مشکلات دغدغه‌هایی را برای ما و شهروندان به وجود می‌آورد. بر همین اساس خطوط تاکسی تهران را در 4 دسته طبقه‌بندی کره‌ایم تا اقدامات لازم به موقع انجام شود.

 

تاکسی


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد:‌میزان تقاضا، تعداد ناوگان تاکسی و همپوشانی با خطوط موازی حمل و نقل عمومی از جمله عواملی است که در طبقه‌بندی خطوط حائز اهمیت است. همچنین هوشمندسازی پایانه‌های تاکسی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال حاضر 8 پایانه به صورت مکانیزه کنترل می‌شوند و ورود و خروج تاکسی‌ها و میزان تقاضا از این طریق مورد رصد قرار می‌گیرد.


قنادان بیان داشت: پایانه‌ای مانند ونک بعدازظهرها بار ترافیکی زیادی داشته و پایانه شهید نظری این بار زیاد ترافیک برای صبح‌ها گزارش شده است و در پایانه‌‌های مرکز در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر پیک ترافیک مسافر داریم که بر اساس همین موضوعات نظارت‌ها انجام می‌گیرد.



آمار غیبت غیرموجه تاکسی‌ها

وی اعلام کرد: تاکسی‌هایی که در شرایط بحرانی مانند وقوع بارش‌ها تخلف داشته باشند جریمه می‌شوند و در هیأت انضباطی به دلیل عدم حضور و فعالیت به موقع تخلف‌شان ثبت می‌شود. البته حداکثر غیبت غیرموجه تاکسی‌ها در هنگام وقوع بارندگی‌ها 10 تا 15 درصد است و بیشترین دلیل کمبود تاکسی در هنگام بارندگی ترافیک و دیر رسیدن به پایانه و سرخط است و این موضوع سبب تأخیر و غیبت آنها می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه برای تخلف تاکسیران‌ها جدول جریمه لحاظ شده است،‌گفت:‌اگر تخلفات بیش از حد معمولی باشد حتی اخراج از ناوگان برای تاکسیران و ابطال پروانه راننده در نظر گرفته شده است.

قنادان با بیان اینکه نظارت با فعالیت تاکسی‌ها در روهای بارانی تشدید می‌شود، اعلام کرد: ماهانه حدود 500 راننده تاکسی توبیخ و جریمه می‌شوند که این میزان از تخلفات زیادی است چرا که آمار کل تاکسی‌ها حدود 80 هزار مورد است.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز فصل پاییز توجه به خطوط پرتقاضا مدنظر قرار گرفته و یکی از جریمه‌هایی که برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شده انتقال آنها از خطوط پرتقاضا به کم تقاضا است و همه این نوع موضوعات در هیأت انضباطی با دقت بررسی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 117524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha