کد خبر 117556
۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
ارتقای کیفیت با توقف تولید خودروهای قدیمی

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم وزیر صمت برای توقف تولید این خودروها حرکتی مثبت و رو به جلو است که خیلی پیشتر باید این اتفاق می افتاد و چنانچه عملیاتی شود، شروع یک حرکت ارزشمند به سمت ارتقا کیفیت در تولید خودرو خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو،  سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص توقف تولید ۴ خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ که شامل سه نوع پراید و پژو ۴۰۵ گفت: انتظار ما در رابطه با صنعت خودرو ایجاد یک تحول است و بخش عمده ای از این تحول شامل کیفیت است. با توجه به دغدغه و نگرانی های کارشناسان، تحلیلگران و حتی پلیس راهور دارند این است که برخی از خودروها حادثه آفرین بوده و مشکل ساز هستند و باید این موضوع از چندسال قبل جدی تر پیگیری شود.

 

پراید



انتظار این بود روند ارتقای کیفیت تولید خودرو بهتر از این باشد


وی با تاکید بر اینکه حق مردم کشورمان این است که از خودروی باکیفیت برخوردار باشند افزود: تصمیم وزیر صمت برای توقف تولید این خودروها حرکتی مثبت و رو به جلو است که خیلی پیشتر بایستی این اتفاق می افتاد و چنانچه عملیاتی شود آن را به فال نیک میگیریم که شروع یک حرکت ارزشمند به سمت ارتقا کیفیت تولید خودرو خواهد بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم ما در حوزه های مختلف نانوتکنولوژی، پزشکی، نظامی و هوا و فضا پیشرفت های قابل توجهی داشته و داریم ولی متاسفانه در زمینه خودرو انتظار این بود که با استفاده از شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و در بخش توسعه واحدهای تولیدی خودرو نسبت به ارتقای سطح کیفی خودروها اقدام کنیم.



استفاده از تمام ظرفیت ها برای طراحی خودرو
مقدسی با بیان اینکه خودروهای بی کیفیت هرچه سریع تر باید از گردونه تولید خارج شود، افزود: برای جایگزین کردن خودرو باید از تمام ظرفیت های شرکت های توانمند در طراحی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: شروع خودروسازی کره جنوبی حدودا همزمان با ایران بوده ولی چون به بخش طراحی و توسعه توجه ویژه کرد، توانست بخشی از بازار خودروی جهان را در اختیار گیرد و خودروی باکیفیت تولید و تعداد مشتریانش روز به روز بیشتر شود.



ارتقای کیفیت خودرو برابر است با صادرات آن
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه کیفیت خودروی کشورمان ارتقا یابد یقینا می توانیم صادرات خودرو را جدی بگیریم. مسیری که وزیر صمت در پیش گرفته اند مسیر درستی است ولی باید نظارت داشته باشد زیرا که در گذشته برخی از مسئولین قول هایی دادند ولی عمل نکردند و امیدواریم این قول وزیر صنعت عملیاتی شود تا مردم ببینند که وزارت صمت با نظارت بر خودروسازی ها، خودروی با کیفیت تولید می کنند.
مقدسی افزود: همزمان با بحث تحریم خارجی، هنر همه ما باید این باشد که تهدیدهای تحریمی را به یک فرصت منطقی اقتصادی تبدیل کرده و استفاده حداکثری از توان داخلی کنیم که در این زمینه قطعه سازان نیز گام بر میدارند و محصول با کیفیت تولید می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروی کشور بیمار است و همه باید برای نجات آن کمک کنیم تا به یک وضعیت مناسب برسد و این تصمیم وزیر صنعت باید هرچه سریع تر عملیاتی شود قبل از اینکه تغییراتی در سیاستها رخ دهد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 117556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha