خریداران خودرو قبل از نقل و انتقال به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند

پرشین خودرو: رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: خریداران خودرو برای جلوگیری از مشکلاتی احتمالی، قبل از نقل و انتقال به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی محمدی روز پنجشنبه با اشاره به لزوم مراجعه به مراکز تعویض پلاک قبل از نقل و انتقال خودرو به روش وکالت‌نامه و قول‌نامه افزود: برخی از خریداران و فروشندگان خودرو متاسفانه قبل از اینکه تعویض پلاک انجام دهند و اصالت خودرو مشخص شود اقدام به نقل و انتقال خودرو به روش های مختلف می‌کنند که در زمان تعویض پلاک ممکن است مشکلاتی را برای خریدار یا فروشنده به وجود آورد.

وی ادامه داد: ممکن است فردی قصد فروش خودروی سرقتی داشته باشد و ارکان اصلی (شاسی، موتور و... ) آن را با یک خودروی تصادفی و اوراقی تعویض کرده باشد و با سند نمره کردن آن، خودرو را بفروشد. باتوجه به اینکه این قبیل مشکلات صرفاً در مراکز تعویض پلاک قابل کشف است، درصورت مراجعه فرد پیش از هرگونه تبادل وجه فاقد اصالت بودن خودرو کشف می‌شود اما در غیر این صورت فرد خریدار ضرر می‌کند زیرا امکان دارد فروشنده حتی با هویت جعلی اقدام به فروش خودرو کرده باشد.

 

پلیس



محمدی با اشاره به دیگر مشکلات عدم مراجعه به مراکز تعویض پلاک قبل از نقل و انتقال خودرو گفت: ممکن است خودروی فروخته شده خلافی زیادی داشته باشد و هنگام فروش گواهی عدم خلافی جعلی داده باشد که در این صورت وقتی خریدار برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند، متوجه خلافی زیاد خودرو می‌شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اضافه کرد: امکان دارد دستور توقیف خودروی خریداری شده توسط مراجع قضایی در سامانه شماره گذاریثبت شده باشد (مانند اختلافات و شکایات مالی، تخلفات امنیتی که وقتی شکایتی صورت می گیرد، دستگاه قضایی دستور توقیف اموال صادر می‌کند) و زمانی که خریدار برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند، پلیس به خریدار خدمات نمی‌دهد و خودرو را توقیف می‌کند.

سرهنگ محمدی درباره اهراز هویت در مراکز تعویض پلاک، اظهار داشت: هویت فرد در سامانه ثبت احوال به صورت آنلاین استعلام می‌شود تا هویت فردی که خودرو را برای تعویض پلاک آورده یا وکالت فروش دارد، جعلی نباشد، بنابراین توصیه ما این است که خریداران خودرو حتماً قبل از تسویه مالی با فروشنده خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

کد خبر 117562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha