گروه بهمن یکی از نمونه های موفق خصوصی سازی در صنعت خودرو است

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان گفت: گروه بهمن را یکی از نمونه های موفق خودروسازان خصوصی در کشور برشمرد که اگر امروز با مشکلاتی مواجه شده است، ناشی از تحریم هاست.

به گزارش پرشین خودرو، احمد نعمت بخش با بیان این مطلب افزود: خصوصی سازی در صنعت خودرو جدای از خصوصی سازی در سایر بخش های اقتصادی کشور نیست و صنعت خودرو نیز بخشی از اقتصاد ایران به شمار می رود و اگر خصوصی سازی صنعت خودرو به درستی انجام شود فساد و رانت در این حوزه کاهش خواهد یافت. قانون خصوصی سازی قانون بسیار شفافی است و یکی از شرکتهای خودروسازی که این قانون برایش اتفاق افتاده، گروه بهمن است.

وی گفت: گروه بهمن پس از خصوصی سازی دستاوردهای بسیاری داشته است و کمتر از دو سال به ظرفیت سه برابری رسید و شش خودرو به تولیدات گروه بهمن اضافه شد که توانست در زمینه افزودن برخی آپشن ها، سیستم تطبیق با محیط زیست و سازگاری با استاندارد نیز پیشرفت هایی را داشته باشد. همچنین توانست در زمان کوتاهی با استقبال خوب مشتریان همراه باشد چرا که گروه بهمن با کمترین میزان سرمایه گذاری توانست به بهترین شریک تجاری، سریع ترین مذاکره و سریع ترین سیستم پخش عرضه محصول دست یابد.

نعمت بخش ادامه داد: خصوصی سازی این شرکت خودروساز سبب شد تا خودروهای تولیدی از 2 ستاره کیفی به سطح 4 ستاره رسیده و شرکتی که در زمان تصدی دولت ضرر اعلام می کرد به سوددهی رسید. ضمن اینکه در زمینه نیروهای انسانی بعد از خصوصی سازی گروه بهمن خلاء های موجود در این خصوص را شناسایی و نیروی متخصص را جایگزین آن کرد. البته افزایش اشتغال برای یک هزار نفر و کسب عناوین کیفی و بهره وری نیز از دیگر دستاوردهای گروه بوده که توانسته طی سه سال متوالی به کسب رتبه برتر در زمینه ی کیفیت دست یابد. همچنین شرکت هایی که در گروه بهمن کارایی نداشتند و بیشتر در سطح یک دفتر در اقصی نقاط تهران مستقر بودند جمع آوری یا تلفیق شده اند تا بهره وری در سطح یک گروه خصوصی افزایش یابد.

 

گروه بهمن



وی تصریح کرد: در اصل خصوصی سازی به بقا، سود و بهره وری فکر می کند و یک سیستم خود کنترلی دارد، بنابراین مدیریت خصوصی که هم اهلیت داشته باشد و هم حقیقی به شمار آید را می توان در گروه بهمن شاهد بود، چرا که توانسته به صورت تخصصی فعالیت خود را ادامه دهد و بزرگترین صنایع تولیدی را بدون هیچگونه نمایش و خودنمایی ایجاد کند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: اصل سهامداران در گروه بهمن ادامه تولید و نگهداری اشتغال کشور و حتی ادامه توسعه است و هنوز توسعه در این گروه در جریان است و این نگاه ملی و حفظ اشتغال باید تشویق گردد، نه اینکه از سوی غافلین جنگ در جلوی پای آنها انداخته شود، به همین جهت گروه بهمن علی رغم مشکلات تحریم و کاهش تولید هیچگونه تعدیل نیرو نداشته و 4000 هزار پرسنل خود را حفظ کرده است.

احمد نعمت بخش گفت: تجربه نشان داده دولت در هیچ مقطعی بنگاه دار خوبی نبوده است، بنابراین برای تحقق رشد و ارتقای صنعت خودروسازی باید خصوصی سازی واقعی در آن صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: با خصوصی سازی، دخالت های دولت به حداقل خواهد رسید و بخش خصوصی بهتر از دولت قادر است علاوه بر حفظ منافع سهامداران، نسبت به اداره مجموعه و تامین خواسته های مصرف کنندگان اقدام کند که نمونه های موفق آن را در خودروسازان بزرگ جهانی شاهد بوده ایم.
 

کد خبر 117636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha